פסגת שאיפותיו של חובב אופנה היא תפירת חליפה או חולצה על פי מידותיו אצל חייט. כך יוכל לתת ביטוי לסגנון שלו ולהשיג את המוצר הטוב ביותר עבורו. בעולם היין קיימת אפשרות דומה, ממש להשיג את היין שחלמנו עליו- עם התווית שתמיד דמיינו, עם דגשי הטעם האהובים עלינו ועם שירות אישי ולא מוסדי.

חברת WINE & FRIENDS הוקמה בשנת 2010 ושמה לה למטרה להביא את עולם היין לפתחם של כמה
שיותר לקוחות, באמצעות מגע אישי. בהתאם למטרותיה, מתמחה החברה בשיווק ומכירת יינות בוטיק מיוחדים ואיכותיים- בעיקר יינות ישראליים הנבחרים בקפידה על פי קריטריונים שונים כמו שנות בציר איכותיות ושמירה על מגוון טרוארים בקטלוג, בנוסף ליצירת בלנדים ייחודיים.

אז איך זה קורה? איך מייצרים יין עבורי כלקוח פרטי?

WINE & FRIENDS עומדת בקשר עם מספר יקבים המייצרים יינות איכות, ובמקביל עומדת בקשר עם מקצוענים בתעשיית היין. לאחר טעימות ובדיקות שונות שעורכים בחברה ומציגים ללקוח- מחליטים אילו זנים ומאיזה יקב ניתן למזג לממסכים [בלנדים], וכך מפעם לפעם נוצרים יינות המשלבים זנים שונים ומשונים המחברים בין יקבים, הכל לכדי טעמו של הלקוח.

לשם ההגינות - תהליך יצירת היין האישי, הכולל תכנון, טעימות, יישון, תוויות וכו' אינו הליך זול, ואינו מיועד לצרכנים הרוצים 5 בקבוקים. אך אם אתם מתחתנים ורוצים יין משלכם על השולחנות או שבא לכם להחזיק במרתף היין כמות בקבוקים שאתם רקחתם ואהבתם את טעמיו- זו הדרך.

בין היקבים העובדים עם החברה ניתן למנות את יקב עדן, פלאם, בת שלמה, צימבליסטה, רמת הגולן ומרגלית.

ההיכרות שלי עם החברה היתה בערב טעימות שערכה החברה בדירת צעירים אי שם בשכונת בית הכרם. הערב היה נעים ודודי שהדריך את הערב הצליח להציג באופן מרשים את היינות שבאמתחתו. הקהל התלהב מהרעיון, ובעיקר למד על שמות חדשים ועל טעמים לא מוכרים שהוצגו לו בפעם הראשונה.

אישית, התלהבתי מהאפשרות לטעום יינות מיקבים קטנים, כדוגמת יקב עדן:

יקב עדן הינו בוטיק השוכן במושב טירת יהודה על גבול שפלת יהודה. היקב פועל החל משנת 2007 בהובלתו של היינן אייל אליפז - בוגר לימודי יין מאוניברסיטת אדלייד באוסטרליה. ענבי היקב נבצרים מחלקות מובחרות בגליל העליון ומורדות הרי ירושלים, הנבצרות בבציר ידני להבטחת איכות היין. היקב מפיק מספר יינות, המתיישנים במרתפי היקב בחביות עץ צרפתיות. יינות יקב זה כשרים.

(צילום: יחצ)

Eden Wild Rose 2013
היין עשוי מ-100% ענבי קברנה פרנק מובחרים שנבצרו ידנית מכרם בספסופה שבגליל העליון. הענבים עברו סחיטה עדינה והמיץ הרענן שהתקבל הועבר למכלי תסיסה להמשך התבגרות. ליין צבע ורוד סלמון, ארומות של תות שדה ומעט עשב ירוק. היין מאוזן, בעל גוף קליל ונוכחות נעימה. ליין סיום פירותי ומבושם. יין רוזה קליל ואיכותי במיוחד לימי הקיץ החמים. 12% אלכוהול. מחיר 70 ש"ח

Eden Fume Blanc 2013
היין מורכב מ-100% ענבי סוביניון בלאן אשר נבצרו ידנית מכרם מובחרת בכרם בן זמרה. היין הותסס בחביות עץ אלון והתיישן כ-6 חודשים. ליין ארומה מעניינת של פריחת הדרים ויסמין. ליין טעם עשיר של אננס בשל עם נגיעות אגוז מוסקט ווניל. היין עגול בעל סיומת ארוכה ואלגנטית. 13% אלכוהול. מומלץ להגיש קר. מחיר 80 ש"ח

Eden Wild Red 2010
עדן ויילד רד היין הינו בלנד קלאסי של ענבי קברנה סוביניון ומרלו מחלקות מובחרות מכרם בן זמרה. היין התיישן כ-20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות בטרם הועבר לבקבוק והתיישן כ-6 חודשים נוספים בבקבוק. ליין צבע אדום עמוק, ניחוח פטל ודובדבן פראי ורמזים של וניל, גוף עמוק עם טאנין מוצק וחמיצות מאוזנת. ליין סיומת ארוכה ומרשימה. יופי של יין 14% אלכוהול. מחיר 90 ש"ח.