מוקד 'צו השנה' מגיע לישורת האחרונה של ההיערכות לשהיית המתנדבים שפנו למוקד במטרה להשלים מניינים ולתקוע בשופר לחיילי צה"ל בראש השנה.

עד כה פנו למוקד מעל 150 איש בבקשה לשהות בבסיסי צה"ל בראש השנה, להשלים מניינים לחיילים ולתקוע בשופר עבורם. עשרות בסיסים ממירון ועד הרי אילת יצרו קשר עם המוקד המיוחד וביקשו ממנו לדאוג להשלמת מניין לחיילים הנאלצים להישאר ולשבות בבסיס במהלך החג.

המוקד, שפעל בסיוע איגוד ישיבות ההסדר ואיגוד הישיבות הגבוהות, ריכז בחודש האחרון את פניותיהם של המתנדבים הרבים שהביעו נכונות לחזק את המניינים בבסיסים ולתקוע בשופר לחיילי צה"ל בראש השנה. במקביל, ריכז המוקד את פניותיהם של רבנים צבאיים, מפקדים וחיילים אשר הביאו את הצרכים מהשטח, וערך תיאום ביניהם.

בין הפונים למוקד, מלבד תלמידי ישיבות ההסדר והגבוהות, ניתן למצוא רווקים, זוגות צעירים, משפחות מרובות ילדים ואף מתנדבים מהגיל השלישי, אשר מגיעים מכל רחבי הארץ.

דוד גולדשטיין, תלמיד ישיבת הסדר מאפרת, החליט להצטרף השנה ליוזמה ומתכנן להגיע לבסיס השייטת בעתלית בראש השנה: "כששמעתי על היוזמה של צו השנה, הבנתי מיד ששם אני צריך להיות. לא יכול להיות שאנו נחגוג בביתנו כרגיל בזמן שחיילים שלנו משוועים לשמוע קול שופר ולהתפלל במניין בתפילות המיוחדות ביום הדין ואף אחד לא נרתם עבורם. גם משפחתי נרתמה לעניין ובע"ה נתחיל את השנה כולנו ברגל ימין יחד עם חיילי צה"ל."

שראל שפייר, שניהל את המוקד, מסר כי: "מרגע הקמת המוקד הוצפנו בפניות של חיילים, מפקדים ורבנים, יחד עם אזרחים רבים, מכל הגילאים והעדות ומכל רחבי הארץ. כפי שחשנו בעת הקמת המוקד, הצרכים הם אדירים וגם המתנדבים הרבים שהביע נכונות להגיע לא יספיקו למלא את הצרכים שעלו מהשטח. אנו מודים לכל המסייעים למהלך ולמתנדבים הרבים שהקדישו את חגם לתרומה ערכית ורוחנית לחיילי צה"ל ומתכוונים בע"ה להמשיך במסורת זו מדי שנה".

גם אתם מעוניינים להשלים מניין בצה"ל בראש השנה? סוגרים ראש השנה בצבא ואין לכם מניין? פנו ל'מוקד צו השנה' בפייסבוק, או בדוא"ל: tzavhashana@gmail.com

שראל שפייר 050-6231172 נדב מלכה: 054-4265905