הבית היהודי הופכת להיות המפלגה השלישית בגדולה ועוקפת את יאיר לפיד - כך עולה מסקר שערך מכון הסקרים של רפי סמית עבור "גלובס", שתוצאותיו פורסמו אמש (ה‘).

על פי הסקר, הבית היהודי שומרת על כוחה לעומת סקר קודם ומקבלת 13 מנדטים. לפיד יורד בשני מנדטים ל- 12, מנדט אחד יותר ממרצ שמגיעה ל- 11 מנדטים. חלוקת המנדטים בסקר: הליכוד - 33 מנדטים כמו בסקר קודם, העבודה 18, הבית היהודי 13, יש עתיד 12, מרצ 11, ש"ס יורדת ל- 10, יהדות התורה 8, התנועה, חד"ש ורע"מ תע"ל 4 מנדטים על אחת ואילו בל"ד 3 מנדטים.

בתוך כך, 54.2% מהציבור חושבים שראש הממשלה בנימין נתניהו מתאים להיות ראש ממשלה. מאחוריו נמצאים בהפרש קטן של 0.6% זה מזו יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' עם 9.2% שחושבים שהיא מתאימה ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט עם 8.6%. בתחתית ממוקם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד עם 3% בלבד החושבים שהוא מתאים להיות ראש הממשלה - כך עולה מסקר "ישראל היום-הגל החדש" שמתפרסם היום.

בסקר נשאל הציבור גם על הנושא הסורי. 72.8% מאמינים שארצות הברית ומדינות אירופה יחליטו על התערבות צבאית בסוריה לעומת 15.8% שאינם מאמינים שהמערב יתקוף. 66.6% תומכים בהתערבות צבאית של המערב לעומת 17% המתנגדים. מספר דומה חושש שהתערבות צבאית של המערב תגרור גם את ישראל למלחמה לעומת 28.7% שאינם חוששים.