תנועת "רעננים" קוראת היום (א') למשתתפי טקס "פרסי הציונות הדתית" המתקיים היום על ידי מפלגת המפד"ל, שלא להגיע לטקס ולקבל את הפרס, שכן לדברי הפעילים הוא "מייצג את הפלגנות הגואה בציונות הדתית".

חברי התנועה טוענים כי הטקס אינו אלא פרובוקציה אותה יזמה המפד"ל, הנמצאת כעת במהלך החייאת מוסדותיה, נגד החלטת האחדות בציונות הדתית, הבאה לידי ביטוי בהקמתו של "הבית היהודי". "אם יכולנו עוד לקוות כי תחת "הבית היהודי" הנצה ראשיתה של ישות משותפת, חוזרת מפלגת המפד"ל ומקטלגת עצמה כמפלגה עצמאית. מדובר בצעד יומרני ואף חצוף מצד המפלגה לבא ולהכתיר עצמה מפלגה המייצגת של "הציונות הדתית" וזאת באמצעות מהלך שהוא עצמו מוביל דווקא לכיוון המנוגד- להנצחת המחנאות והפלגנות בציבור", טוענים ב"רעננים".

בתנועה סבורים כי לציונות הדתית אין ברירה אחרת, אלא להתאחד באופן מיידי. "אנו לא מוכנים עוד להתפשר ולהיכנע לפלגנות וחולשה. אנחנו מאמינים בדרך, ביכולתנו ועוצמתנו כציבור מלוכד, שבו באופן חד-משמעי רב המאחד על המפריד, להקים גוף דומיננטי, ערכי, ייחודי ומשמעותי המייצג את חבריו באופן הראוי ושותף בהנהגת המדינה", נטען במכתב ששלחה "רעננים" לכלל מוזמני הכנס.

ב"רעננים" קוראים לזוכים בפרס "להיות שותפים לאמירה ולדרך האחדות ולא לתקוע יתד נוסף בקיבוע המחנאות המחלישה את כולנו וקולנו ומדללת את שורותינו. אנו קוראים ל"זוכים" שלא ליטול את הפרס המתקרא "פרס הציונות הדתית" ולא להיות חלק בהתגודדות והפלגנות".