אם אין שוטרים יש סטודנטים? כבר מספר שנים שעיריית תל אביב מנסה להילחם ללא הועיל באלימות בדרום העיר, בין היתר מכיוון המסתננים. התושבים מספרים על אלימות קשה, ופגיעה משמעותית במהלך חייהם התקין.

בניסיון להתמודד עם התופעה, החלו בעיריית תל אביב, בשיתוף עם הגרעין התורני 'שקמים' והאוניברסיטאות תל אביב ובר אילן לנסות למשוך סטודנטים, שיאבטחו את הרחובות בלילות, לצד פעילויות התנדבותיות אחרות.

הסטודנטים יקבלו מלגה שנתית ללימודים בסך 10,000 ובתמורה יגורו בשכונת שפירא, ויקיימו פעילות התנדבותית. בין היתר כאמור, יתנדבו הסטודנטים במשמר האזרחי ויאבטחו את הרחובות, שסובלות על פי התושבים בדרום העיר, מאלימות קשה ומחוסר בשוטרים.

מדובר במהלך תמוה מעט של עיריית תל אביב, שמנסה להכניס כוחות אזרחיים שיאבטחו את התושבים, במקום המשטרה שאמורה לעשות כן. ייתכן כי מדובר גם במהלך שמטרתו הפעלת לחץ על המשטרה להכניס יותר כוחות לאזור. בינתיים, הסטודנטים הם אלו שישמרו במקום השוטרים החסרים.

בגרעין התורני מספרים כי המטרה היא הכנסת אנשים צעירים ומשכילים שיחזקו את השכונות מבחינה סוציו-אקונומית לדברי מנכ"ל הגרעין התורני עמיחי שוהם "המשפחות שהגיעו לגור במסגרת הגרעין התורני בשכונה ופועלות לחיזוקה, מחזיקות כבר במשפחות ועסוקות בעבודה ומשפחה ולכן נותנות מענה חלקי לצורכי השכונה".

לדבריו, מטרת הבאת הסטודנטים היא גם לחיזוק חיי תחושת הביטחון בשכונה ומתן מענה גם בשעות הלילה לתושבי השכונה. במסגרת מתן המלגה אנחנו נבקש מהסטודנטים להתנדב מספר שעות שבועיות בסיורים בשכונה, על מנת להעניק ביטחון אישי לתושבים".

מתניה ידיד מתנועת הבוגרים של בני עקיבא הסביר כי יוזמה זאת היא כחלק מחיזוק תושבי השכונה ועידודה. "בשל העובדה שמדובר באוכלוסייה חלשה, אנחנו רוצים לחזק אותה ולשנות את האיזון של העוני והחיים קשים וליצור בקרב התושבים ומשפחותיהם עידוד ודחיפה ליציאה ממעגל המצוקה שמאפיין שכונות מסוג זה. אנחנו מאמינים שרק השילוב שלהם בסביבת אוכלוסייה חזקה יצליח לחלץ אותם החוצה".

לדברי יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ איילת שקד אשר מסייעת לפעילות הגרעין התורני ושיקום השכונות, מפלגת הבית היהודי שמחה להמשיך בעשייה היומיומית למען תושבי השכונות והפריפריה. "אנו גאים לתמוך בפרויקטים כאלו המהווים את מנועי הצמיחה של החברה הישראלית".

תגובת עיריית תל אביב: שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת בר אילן בבחינה ויהיה פתוח לכל סטודנט המעוניין בכך. נושא הפעילות הקהילתית יהווה חלק מההסדר שכבר פועל בהצלחה בשנים האחרונות. העירייה מברכת על כל מוסד אקדמי המצטרף לפרויקט מלגות הדיור בדרום העיר הקיים מזה 4 שנים, בשיתוף עם אונ' ת"א, המכללה האקדמית תל אביב-יפו וסמינר הקיבוצים. מחצית מסכום המלגה מוענקת על ידי עיריית תל-אביב-יפו ומחצית מהמוסד האקדמי.