קזבלנקה

המפרי בוגרט ואינגריד ברגמן באחד מסרטי האהבה הגדולים בכל הזמנים. בקזבלנקה של ימי שלטון וישי בימי מלחמת העולם השניה נפגשים אידאליסטים, ציניקנים ומאוהבים ב"תחילתה של ידידות מופלאה", משפט הסיום הבלתי-נשכח של הסרט.

חלף עם הרוח

סרט משנת 1939 שמלווה את סיפור אהבתם הבלתי אפשרי של רט באטלר - אופורטוניסט, ציני וחובב נשים, וסקרלט או'הרה - צעירה יפה, מפונקת וחמת מזג - המתרחש על רקע מלחמת האזרחים האמריקנית, מנקודת המבט של מדינות הדרום אשר דגלו בעבדות. בסיומו של הסרט נמצא משפט נוסף שנכנס לקאנון הקולנועי, אותו אומר רט לסקרלט בסצינת הסיום: "Frankly, my dear, I don't give a damn"

ספור אהבה

ספור אהבה סוחט דמעות נוסח שנות השבעים. גם כאן, איך לא, משפט מחץ המוכר לכולנו: "Love means never having to say you're sorry".

הנסיכה הקסומה

אילו עוד מחמאות לא נאמרו על סרטו הקסום של רוב ריינר? אגדת האוהבים שהפכה לקאלט בקרב ילדים ומבוגרים כאחד, בכיכובם של רובין רייט (פורסט גאמפ) וקרי אלווס (רובין הוד).

צלילי המוזיקה

מוזיקה, ריקודים ונאצים: סיפורה הבלתי נשכח (והמבוסס על סיפור אמיתי, למרבה ההפתעה) של מריה, נזירה שנשלחת לטפל במשפחה של שבעה ילדים ואביהם האלמן ומצליחה בעזרת מוזיקה וחן רב להיכנס לליבותיהם של הילדים, האב ושופטי האוסקר שהעניקו לצוות חמישה פסלונים מוזהבים.

גבירתי הנאוה

כמה נפלא יכול להיות סרט שגיבורו הוא מומחה ל"פונטיקה" (=תורת המבטא וההיגוי)?? מסתבר שהכי שיש. אהבה עצורה ומנומסת נוסח בריטניה, ובכל זאת..

על תבונה ורגישות

ושוב באנגליה, הפעם בסוף המאה ה-18. ספור אהבה מתוסבך ונשי-למדי, המבוסס על ספרה הבלתי נשכח של ג'יין אוסטין.

היפה והחיה

גם לילדים מותר: מעשייה שהתגלגלה מהמאה ה-18 הישר לאולפני וולט דיסני, ובעצם סרט האנימציה הראשון שזכה במועמדות לאוסקר.

הזדמנות אחרונה לאהבה

ומילדים למבוגרים: דסטין הופמן ואמה תומפסון בדרמה רומנטית שמוכיחה כי אהבה ניתן למצוא תמיד, בכל גיל, וכתרופה הטובה ביותר נגד הבדידות.

השיר של מריון

ונסיים באהבה בגיל הזקנה, ובסרט קצת פחות מכור. סיפור האהבה של זוג בגיל מבוגר הסוחף את הצופים לשאלות על משמעות החיים וכוחה של האהבה לסייע בהתמודדות עם חולי, אבדון והגיל המתקדם.

עוד הפתעות מחכות לכם במדור הסרטים של כיפה