ג'ונתן פולארד הכלוא בארה"ב באשמת ריגול לטובת ישראל מאז 1985, מעביר ביקורת על ממשלת ישראל ומנהיגיה "בשישים השנים האחרונות". במאמר נדיר שפרסם בעיתון ג‘רוזלם פוסט, שפורסם בסוף השבוע האחרון, התייחס פולארד בין היתר גם להתנתקות ולפינוי התנחלויות וכתב כי "ישראל היא המדינה היחידה בעולם שאי פעם גירשה מרצון אזרחים ממולדתם, על מנת למסור את קרקע לאויבים, וגם המדינה היחידה בעולם שאי פעם הרסה מרצון בתים ועסקים של אזרחיה, הפרה הבטחות וניפצה את חייהם".

פולארד, התייחס גם לסיפורו האישי וכתב: "ישראל מחזיקה בשיא עולם על בגידה באלו שהיו נאמנים לה. היא היחידה בעולם שאי פעם שיתפה פעולה מרצון בתביעה נגד סוכן המודיעין שלה, מסרבת לתת לו מקלט, מפנה מסמכים כדי להפליל אותו, המדינה מכחישה כי הכירה אותו, ולאחר מכן מאפשרת לו להירקב במשך עשרות שנים בכלא".

לגבי סוגיית שחרורם של האסירים הפלסטינים, כתב פולארד כי ”מדינה ריבונית אשר מסוגלת לחלל את כבוד מתיה, על ידי שחרור רוצחיהם, ומענה את המשפחות השכולות, בעקרון, מוותרת וזורקת את הבסיס המוסרי לקיומה. רבים מהמשתחררים ריצו מאסרי עולם מרובים לפשעים נתעבים“.

לדבריו, ”דמם של קורבנותיהם זועק מן הקבר בעלבונם על העדר הגינות אנושית. הצעקות שלהם לא נשמעות. המשפחות השכולות של הקורבנות ביקשו והתחננו שלא לשחרר את הרוצחים הפראיים של יקיריהם. הפצרותיהם זכו להתעלמות. אף אחד בישראל לא רואה את הלבבות השבורים המדממים ללא הרף על אובדנם“.