ארגוני המתרימים מתאגדים לראשונה: בעוד כשבוע ייערך בכפר המכבייה הכנס הארצי הראשון של האיגוד המקצועי של מגייסים ומפתחי משאבים בישראל, המעוניינים להסדיר לראשונה שיתוף פעולה בין כלל הגופים בישראל העוסקים בגיוס תרומות למטרות צדקה.

מארגני הכנס מציינים כי בישראל פועלים כיום למעלה מ-30,000 ארגונים שונים העוסקים בהתרמה למען מטרות אזרחיות, כמו רווחה, בריאות, תרבות וחינוך ואף ביטחון. בכנס צפוי האיגוד לאמץ קוד אתיקה מקצועי, המקובל בעולם, ואף יציג את "אמנת זכויות התורם" אשר תאפשר לארגונים שונים להתקבל כחברים מן המניין באיגודי המתרימים המקצועיים הפועלים באירופה ובארה"ב.

"בעידן של הפרטה דורסנית ומדיניות של צמצום תקציבי בתחומי הרווחה והחברה האזרחית, וכמענה להתפרקות אחריותה של המדינה לצמצום הפערים החברתיים, נוטלים ארגוני המגזר השלישי את האחריות ולכן גדלה חשיבותם של מגייסי הכספים", אומר שי בן מרדכי, המשמש כיו"ר איגוד מפתחי המשאבים בישראל.

לדבריו, במציאות הקיימת בישראל "גדלה המחויבות המקצועית והערכית של המגייס והמפתח, הן כלפי התורמים והן כלפי הציבור". הוא טוען כי בניגוד לעבר, כיום המיומנויות של איסוף התרומות מחייבות הכשרה ובעיקר בקרה. "זה המקום לאיגוד מקצועי אשר ישמש כעין מצפן עבור חבריו", הוא מסביר.