מה שלא משובץ בלו"ז כנראה שלא יקרה - שרטטו לעצמכם לו"ז מוקפד מזמן ההשכמה ועד שתשכבו לישון הכניסו ללו"ז כל שעור וכל חברותא , תחמו בזמן מוגדר מבלי להותיר חללים פנויים. אל תוותרו גם על משבצות קטנות כמו לימוד פסקה אחת באורות התפילה 5 דקות לפני שחרית או 3 דקות שמירת הלשון בתור לחדר אוכל.

חברותות - השקיעו מחשבה בקביעת החברותות שלכם, התייעצו בר"מים שלכם או בחבר'ה בוגרים. מציאת חברותא מתאימה תצעיד אתכם בשבילי הטיפוס המיוחלים. ולחילופין חברותא לא מקדמת היא מתכונת לדשדוש ומריחה מיותרת. לפעמים צריך גם לומר "זה לא נראה לי מתאים" "זה לא אתה זה אני" בנימוס ובדרך ארץ, אל תכניסו את עצמכם לפלונטר חברותתי שלא תצליחו לצאת ממנו. כדאי לגוון, ללמוד עם בוגרים וצעירים עם חסידים וליטאים , תרגישו בנוח להיות חצופים ולקבוע חברותא עם אחד הר"מים ואולי אפילו גם עם ראש הישיבה.

חזרות - אל תתנו ללהט החידוש והרצון להכיר דברים שעוד לא למדתם לדחוק את הצורך העמוק בחזרות. אם אתם רוצים לקנות תורה צריך לשוב על תלמודכם.

סיכומים - רשמו לפניכם את אשר אתם לומדים, נסו לשאול את עצמכם בשוליו של כל שיעור "מה למדתי? מה התחדש לי? מה נותר עלום וטעון בירור? " אל תסתפקו בהקשבה פסיבית בשיעור אלא השחיזו את קולמוסכם או מקלדתכם ותורידו אלי דף ומסך את השפע הניצת בשיעור.

לא הביישן למד - ביישנות היא מידה יפה, נאה וראויה אך לא בבית המדרש , אם לא תשאל לא תדע, אם לא תקשה אתה עלול לשאת את סבך ספקותיך ללא פתרון.

ללא חציצות - בית מדרש הוא מקווה מטהר, הסירו כל חציצה אפשרית, פלאפון, פייסבוק, קפיצות תכופות לאירועים חברתיים וטרדה מתמדת בעניינים זרים. כשאתם בישיבה תהיו בישיבה ואל תשוטטו במחשבתכם למקומות זרים.

התמדה - אל תקפצו מדבר לדבר, משיעור לשיעור או מחברותא לחברותא. השתדלו להתמיד במה שבחרתם. תנו לזה צ'אנס לפני שאתם מתערבבים ומרקדים מעניין לעניין. הרבה פעמים הזמן עושה את שלו וההתמדה פותחת שערים.

ובשכבך - על אף שאתם מוצפים בתורה ולומדים ללא הרף מבוקר עד ליל יש איזו חדווה יתירה ללימוד שלפני השינה. לכו לישון מתוך תורה, התפנקו על הכר עם איזו משנה יומית , איזו פסקה חסידית או הלכה בתחומים קרובים. תנו לחלומות שלכם להתבשם בתשוקה תורנית פועמת.

רכשו ספרים - לא הקנייה היא העיקר אלא הלימוד, אמנם בקניית ספרים יש איזה חיבור עמוק יותר , הספר שלך, אתה יכול להטביע בו את רישומיך, למרקר משפטים חשובים או לסכם בשוליו את דברי הרב. כשזה שלך הדבר מחייב יותר ומטעין במוטיבציה המיוחלת.

ישיבה זו לא מכולת - אתה לא אורח בישיבה ולא רק מקבל, אל תהיה פסיבי, קח חלק בבניית הישיבה , אין מלך ללא עם ואין רב ללא תלמידים, היה שותף למתרחש ופעל לעיצוב זהותו של בית המדרש מתוך ענווה גדולה ורצון ליצר את היחד .

מסירות - המציאות מלמדת כי במקום שבו מוסרים את הנפש יש סיעתא דשמיא גדולה. אל תיבהלו מלשבור שיניים, מלהזיע, מלטפס או להתאמץ זה שווה את זה וזה יחולל בכם נפלאות.

תפילה - ללמוד תורה בדור מופרע קשב זו משימה מורכבת, תובענית וקשה וגם על זה צריך להתפלל ולבקש עמוקות מרבנו של עולם שיפתח בכם שערי רצון ולהט ללימוד תורתו בשקיקה.