בית הספר היסודי הממלכתי-דתי מימון שבשכונת קריית משה בירושלים, ישנה בקרוב את שמו ל"תלמוד תורה מאור התורה על שם הרב מימון". שינוי שמו של בית הספר מעיד על שינוי אופיו בשנים האחרונות והפיכתו מבית ספר שפעל ברוח ממלכתית-דתית, לתלמוד תורה בעל צביון חרדי.

שינוי שמו של בית הספר התקבל בישיבת מועצת העירייה שהתקיימה בסוף השבוע שעבר, בטענה כי "הנהלת בית הספר קיימה דיונים בית ספריים בין צוות המורים וועד ההורים הכללי, בכפוף לנוהל מנכ"ל משרד החינוך".

גורם שנכח בישיבת המועצה אמר לכיפה כי השינוי בצביון בית הספר נעוץ בעובדה כי במהלך השנים האחרונות הפך בית הספר, שהיה בעבר אחת מספינות הדגל של החינוך הממלכתי-דתי, לדל ברישום תלמידים מהציונות הדתית. המציאות העגומה הביאה כמעט לסגירתו של בית הספר. כעת, הקריצה לציבור החרדי, נועדה להגדיל את מספר התלמידים הנרשמים אליו.

יצוין כי מדובר במהלך המשותף להנהלת בית הספר, ועד ההורים והעירייה - ולא בהחלטה שרירותית שהתקבלה ללא הסכמה. ככל הנראה, כל הצדדים השותפים לבית הספר מבינים כי מדובר בתוכנית ברורה להצלת המוסד. כמו כן ולהבדיל מתלמודי תורה אחרים, בית הספר יישאר בפיקוח עירוני ובפיקוח משרד החינוך ולא יהפוך לבית ספר פרטי. כיוון שכך, מקצועות הקודש יזכו למרבית שעות הלימוד והמשאבים, אך נוסף על כך ילמדו בו אנגלית ומתמטיקה בסיסית.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "בית הספר שייך לזרם הממלכתי-דתי ושינוי שמו מתבצע בהתאם לרצון ההורים והנהלת בית הספר".