"הפתרון לבעיה הבדואית בנגב ובגליל הינה השבתם לארץ מוצאם. יש לטפח את התמריצים, אפילו בכסף ולעודד את השבתם לארצות מוצאם - היום יש הרבה שטחים בערב הסעודית, יש גם בלוב כמה שטחים וכמה מקומות. להם יש מספיק שטחים" - כך אמר היום (ג') רבה של קריית ארבע, הרב דב ליאור, במסגרת כנס רמלה הרביעי.

בכנס שעסק בנושאי קרקעות המדינה, התייחס הרב ליאור לסכסוך הישראלי ערבי והדגיש כי אין לו פתרון, לדעתו. הרב התייחס גם להתחזקות האוכלוסייה הבדואית בנגב ובגליל. הרב ליאור הדגיש בדבריו כי הוא איננו מתנגד לסיוע הומניטארי לבדואים, אך הוא יינתן להם במידה ויהגרו משטחי ישראל. "אם ישאירו אותם פה, היות והם פועלים נגד עם ישראל ונגד מדינת ישראל, שום פיתרון לא יהיה. אם זה היה מצב נורמאלי, יש מקום למצוא פיתרון... אבל המציאות היא שהבעיה היא כל כך שורשית, כל כך עמוקה וכל כך קשה שלדעתי אין לזה פיתרון", אמר.

הרב דב ליאור עוד הדגיש כי יש לעזור לאוכלוסייה הבדואית ביציאתם לארצות ערב בניגוד למה שנעשה בעבר עם פינוי תושבי גוש קטיף. "יש לנו מאבק על זכות שיבתנו לארצנו. האוכלוסייה של הערבים... הם מתנגדים לעצם קיומה של מדינת ישראל, הם מתנגדים לעצם קיומו של עם ישראל, ולכן אני לא חושב שקיים פיתרון שיכול להשביע את רצונם", אמר.

הרב ליאור הדגיש כי לדעתו מסירת שטחים או ויתורים טריטוריאליים לא יפתרו את הבעיה מבחינה שורשית. "הנושא הזה של הבעלות על הקרקעות זהו חלק ממאבק כללי של הערבים נגד עם ישראל, נגד מדינת ישראל ולכן לנהיות דעתי אין פיתרון לסכסוך הזה... אומרים סכסוך ישראלי ערבי. לנו, אין סכסוך איתם. הם עושים את כל הסכסוך איתנו", הוסיף.