"עלינו לתמוך בראש הממשלה ולתת לו כתף, כיוון שהוא נלחם על קיומנו ולשם כך הוא הולך לדבר עם אובמה", כך אמר הבוקר (ד) רבה של תל אביב יפו ומי שכיהן כרב הראשי לישראל לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, בדברים שנשא בקונגרס היהודי העולמי המתקיים בירושלים.

"כלפי חוץ עלינו להפגין כי אנו אומה אחת, משפחה אחת. עלינו לעמוד כתף אל כתף. דעות שונות הן הכרחיות, אנחנו אנשים חכמים ולא רובוטים, אבל לא כלפי חוץ - שם אנחנו צריכים לדבר בקול אחד", אמר הרב לאו, אשר הוסיף כי "ההפגנות מול האו"ם הן בושה בשבילנו וגם אנשים מתוכנו המנשקים את אחמדיניגאד הם בושה בשבילנו. אם המנהיגים שלנו עושים טעויות - אפשר ואפילו חיובי שניפגש איתם ביחידות, אך לא בביקורת פומבית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת אמש (ג) בארצות הברית, לקראת טקס ההשקה של המשא ומתן הישיר שיתקיים מחרתיים בוושינגטון. חרף הפיגוע הרצחני אמש, שגבה את חייהם של ארבעה ישראלים, הודיע נתניהו כי לא ביטל את השתתפותו בפסגה, שתתקיים כמתוכנן, אולם ציין כי יעלה את הנושא בפגישתו עם שרת החוץ האמריקאית, הילרי קלינטון, שתיערך לפנות בוקר.

"הרצח הנפשע מוכיח שוב את הצורך לעמוד בנחישות על דרישות הביטחון של ישראל", אמר רה"מ, "לא יהיו על כך שום פשרות. הטרור לא יקבע את גבולות ישראל או את עתיד ההתיישבות".