הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת כוהנים ורב היישוב בית אל, מתייחס לפסיקתו של הרב אברהם יוסף לפיה אין לצרף למניין בעלי תפקידים במערכת המשפטית - וקובע כי על אף שאסור הלכתית להיות שופט במערכת המשפט הישראלית, הרי שמותר לצרפו למניין כעבריין שאיננו כופר.

כזכור, הרב אברהם יוסף פסק בתוכנית ההלכה שהעביר ברדיו "קול חי" כי "אסור לתת להם (בעלי תפקיד במערכת המשפטית - א.פ), לצרף אותם או לשלב אותם בשום אמירה שהיא. חייבים להתעלם מקיומם, והיו כאוויר בעלמא". לדבריו, "השופט עצמו, גם אם הוא יודע להתפלל מצויין, גם אם הוא יודע לעשות את הדברים בצורה המוצלחת ביותר, מאותו רגע שהוא התמנה להיות שופט, פסל את עצמו מלהצטרף למניין, וכל שכן וקל וחומר מלהיות שליח ציבור".

"ברור שיש בעיה, אסור לדון בערכאות של גויים ובמערכת שיפוטית השונה מזו של התורה, אפילו אם אין פוסקים כך", אמר הרב בבלוג הוידאו שלו וציין כי על כן "אסור לדון במערכת הזו, אך להיות עורך דין - מותר ומצווה כדי להציל עשוק". לטענת הרב אבינר, אדם שנקלע לבעיות משפטיות נצרך לעורך דין שייצגו בבית המשפט ועל כן מותר ללמוד משפטים כדי לסייע לאחרים, "כמובן שלא לתת ללקוח עצות נגד התורה, האמת והצדק".

עם זאת, פוסק הרב אבינר כי "להיות שופט זה כבר עניין אחר, השופט איננו מציל עשוק. אמנם יש לו טווח מסויים של הכרעה לכאן או לכאן, אבל בסך הכל הוא מפעיל מערכת שהיא נגד התורה ולכן אי אפשר להיות שופט". על אף האיסור שבדבר, מדגיש הרב אבינר כי "צריך אבחנה גדולה בין פסילת המעשה ובין פסילת האדם. מותר לפסול מעשה ולפעמים אפילו מצווה ומצווה להתווכח, אבל זה לא אומר שבגלל זה מותר לפסול את האדם. להבחין בין הנושא למושא, בין המעשה לבין העושה".

לדברי הרב אבינר, "לא כל מי שעושה דבר שאיננו טוב, לא מצרפים אותו למניין. גם בשולחן ערוך כתוב, שעבריין להכעיס לא מצרפים למניין. עבריין לתיאבון, לתענוג - מצרפים. כופר, לא מצרפים. אך לא כל עובר עבירה הינו כופר".

"כשלא תצרף למניין אנשים שמדברים לשון הרע, אשר מתנהגים בחוסר צניעות או מרמים את מס הכנסה, מציקים לנשותיהם או מבזים תלמידי חכמים ומדברים בשעת חזרת הש"ץ - אל תצרף גם שופטים", אמר הרב אבינר, בהתייחסות מרומזת לפסיקת הרב יוסף.