הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, הבהיר הבוקר בשיחה עם כיפה כי הוא זה שהזמין, באופן רשמי, את הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, לעמוד בראש הרכב בית הדין אשר פסק בעניין התרת עגינות נשות חללי התרסקות מסוק ה"יסעור" ברומניה.

לדברי הרב פרץ, "כפי שנהוג לפנות לנשיא בית המשפט העליון, כך פנינו אנו לרב עמאר, נשיא בית הדין הרבני הגדול, כדי שפסק ההלכה בעניין יהיה חד משמעי ולא יתעוררו לאחר מכן שאלות וספקות. חשוב לזכור שסוגית העגונות היא סוגיה מאוד רגישה ועדינה".

כזכור, ביום רביעי האחרון קיים דרג הפיקוד העליון של הרבנות הצבאית פגישה מיוחדת עם הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, בו הוצגו מסקנות הזיהוי הסופיות לחללי צה"ל, הרוגי התרסקות מסוק היסעור ברומניה לפני כחודש.

אתמול, בשיחה עם כיפה, מתח גורם בכיר ברבנות הצבאית ביקורת חריפה על צירופו של הרב עמאר להרכב בית הדין. "מדובר בניסיון לנכס לרבנות הראשית מהלך צבאי-הלכתי שאיננו מעניינה", אמר, לדבריו הניסיון לקחת את הקרדיט על חשבונם של העגונות איננו יאה. "אנשי זיהוי החללים של הרבנות הצבאית הינם אנשי המקצוע הטובים ביותר בארץ לצורך הזיהוי ההלכתי. כיוון שכך, הרבנות הארצית מוזמנת להיוועץ בנו - ולא להיפך", הוסיף.