האגודה לזכות הציבור לדעת פנתה ליושב ראש הרשות השנייה לטלוויזיה והרדיו, בדרישה לשלול את זכיון השידור של רדיו "גלי ישראל", זאת לאור העובדה שתחנת הרדיו שינתה את ייעודה המקורי.

"אנו פונים אליך בעקבות נתונים שהגיעו לידי האגודה ומידע שהתפרסם בתקשורת, ממנו עולה כי תחנת הרדיו האזורי "גלי ישראל", משנה את פניה וייעודה המקורי", נכתב בפניית האגודה. "בין היתר נודע כי תקציב מערכת החדשות קוצץ בכמחצית, כמה ממהדורות ותכניות האקטואליה נעלמו מלוח השידורים, פוטרו עובדים וקוצצו משמרות ובמקביל הועלתה באופן משמעותי כמות המוזיקה הים-תיכונית המשודרת".

האגודה טוענת כי תחנת הרדיו הוקמה כרדיו אזורי ליהודה ושומרון אך שינה בהמשך את שמה ל"גלי ישראל", זאת כדי לתייג את עצמה כתחנת רדיו באוריינטציה לאומית ודתית. "הפחתה דרסטית של שידורי האקטואליה בתחנה פוגעת בהכרח במתן מענה ייחודי זה ותחנות רדיו המשדרות מוזיקה מזרחית לא חסרות על הסקאלה. על כן לטעמינו יש בשינויים אלו חריגה משמעותית מייעודה המקורי של התחנה", נכתב.

דורשים בירור מקיף של המהלכים

באגודה ציינו כי רק לאחרונה נדחו על-ידי הרשות השנייה בקשות דומות מטעם תחנות הרדיו האזוריות של תל אביב וירושלים כדי לשנות את לוח השידורים וכי הנושא עומד לפני שימוע. "האם השינויים שבוצעו קיבלו את אישורה של הרשות השנייה? אם לא, יש לעצור אותם באופן מיידי", כך נדרש על פי המכתב.

"זוהי חובתה של הרשות השנייה לוודא שהתחנה עומדת במחויבויותיה, שאם לא כן יש לשלול ממנה את הזיכיון. לאור האמור לעיל, אנו דורשים בירור מקיף של המהלכים שבוצעו ע"י ראשי התחנה וכן בדיקת שביעות רצון של תושבי יו"ש מתכני התחנה ועד לתוצאות בירורים אלו יש להשיב את התחנה לייעודה ואופייה המקורי", הוסיפו באגודה.

ב"גלי ישראל" סירבו להתייחס לדברים.