הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת כהנים ורבה של בית אל, מגיב בשיחה עם כיפה על החלטת הממשלה לפתוח במשא ומתן ישיר עם ההנהגה הפלסטינית. לדברי הרב אבינר, "בוודאי שאי אפשר להסכים להמשך ההקפאה, האמריקאים אינם יכולים להתערב במה שאנו עושים בארצנו. לא ניתן להם לקבוע לנו "ספר לבן", כפי שהיה מקובל על-ידי המנדט הבריטי".

"לערבים בארצנו יש שתי אפשרויות", מדגיש הרב אבינר, "אם הם נאמנים למדינה ומוכנים לקבל על עצמם שבע מצוות בני נוח, הם יכולים להתגורר כאן כתושבים. אם לא, הם מוזמנים להגר למדינות ערב. גם באמריקה אדם לא יכול להתגורר אם אינו מקבל את חוקי המדינה". יחד עם זאת, מציין הרב אבינר כי על הסיעות החברות בממשלה "לשקול באחריות את המשך דרכו בטווח הקצר ובטווח הארוך - אינני משוכנע בכך שעליהם לפרוש מהממשלה בעקבות הדברים".

בניגוד לעמדת הרב אבינר, קרא הבוקר ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי ("האיחוד הלאומי") לסיעת "הבית היהודי" לפרוש לאלתר מהממשלה. "עם חידוש השיחות להקמת מדינת מחבלים ביהודה ושומרון, אני קורא לבית היהודי שלא להיות שותפים לדבר עקירה, לא לחזור על טעויות העבר ולפרוש כבר עכשיו מממשלת החורבן והגירוש", מסר ח"כ בן ארי לכיפה.

שר המדע, הרב פרופסור דניאל הרשקוביץ, הגיב עד כה בביטול הטענות על תמיכת "הבית היהודי" במהלך. בהודעה שמסר קודם ישיבת הממשלה הבוקר, הדגיש כי המשך ההקפאה "כלל לא על הפרק". לדבריו, "הפלסטינים הוכיחו כי ידינו המושטת לשלום נדחית פעם אחר פעם ברגל גסה ולכן קשה לפתח אופטימיות".