המראה הזה חוזר על עצמו מדי שנה בשנה. לקראת ראש השנה נערכים משרדי הנסיעות לרכבת האווירית השנתית היוצאת לבירת אוקראינה, אומן, כשאלפים ימריאו לקברו של רבי נחמן מברסלב. השנה, ייתכן והאווירה תהיה מעט שונה מהרגיל.

בלוחות המודעות של הקהילה הברסלבית בישראל, מציעים לטסים להתארגן סביב חרם צרכנים, נוכח מחירי הטיסה ההולכים ומאמירים. "מי שאין באפשרותו אלא לטוס בטיסה ישירה, שיחכה ושלא יירשם עד שבוע לפני ראש השנה, מתוך מטרה שסוכני הנסיעות ייתקעו עם הכרטיסים היקרים, ובע"ה נזכה שנראה ירידת מחירים תלולה ואז נוכל לטוס כרצון רבינו הקדוש זיע"א", נכתב באחת המודעות שהתפרסמו.



אחד הנוסעים לאומן סיפר לכיפה כי "קשה שלא לחשוב על עליית מחירים מכוונת מצד משרדי הנסיעות, שהרי בדרך כלל הטיסות לאוקראינה נעות סביב מחיר של 350-400 דולרים לכרטיסים ואילו לפני ראש השנה המחיר מכפיל את עצמו לכדי 400 עד 1000 דולר ואף יותר". לדבריו, סוגיית עליית המחירים לא זוכה לפיקוח הדוק מספיק או להתאגדות צרכנים מסודרת, צעדים שהיו עשויים להוזיל את המחירים משמעותית. מארגני החרם מקווים שהלחץ הציבורי יפעל ומחירי הטיסות יוזלו כבר בימים הקרובים.

ברשות שדות התעופה מעריכים כי לקראת ראש השנה, בין התאריכים 5.9.10 ועד ה-7.9.10, צפויים לעבור בנתב"ג כ-18 אלף נוסעים ב-100 טיסות יוצאות מיוחדות לאומן. מדובר בגידול של כ-30% במספר הנוסעים העתידים לעלות לקברו של רבי נחמן מברסלב, אשר הכריז כי ביום זה בכוחו "לתקן ולעזור לכל אדם יהיה איך שיהיה". השיא בתנועת הנוסעים צפוי בערב החג, בו צפויים לצאת מהארץ כ-9,000 חסידים בכ-50 טיסות.