תחת הכותרת "כנס לעצמאותה של תורה", תתקיים ביום רביעי הקרוב עצרת לתמיכה בהחלטת הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף, שלא לשתף פעולה עם חקירת המשטרה בעקבות הספר "תורת המלך", של הרב יצחק שפירא. כזכור, שני הרבנים נמנעו מלהתייצב לחקירה, בנימוק כי "תורתנו הקדושה אינה עומדת לחקירה" וכי מדובר ב"ניסיון למנוע מרבני ישראל מלהביע דעת תורה".

מארגני העצרת טוענים כי מדובר במחאה על "זימון רבנים ופוסקים לחקירה במשטרה על דברי תורה, חלקם ללא קשר להסכמה עם הספר ("תורת המלך" - א.פ)", לשון ההזמנה. "הננו מוצאים לנכון לקרוא את כל רבני ישראל לכנס רבנים ותלמידי חכמים לכבודה של תורה ולביצור עצמאותה. מבלי להתייחס לתוכנו של הספר הנדון, אין להסכים בשום פנים ואופן לשלילת עצמאותם של תלמידי חכמים מלהביע דעתם בענייני תורה", נכתב.

בין התומכים הצפויים להשתתף בעצרת, נמנה הרב שאר-ישוב כהן רב העיר חיפה, הרב יעקב אריאל רב העיר רמת גן, הרב חיים דרוקמן ראש ישיבת ההסדר אור עציון, הרב פרופ נחום רבינוביץ ראש ישיבת ההסדר מעלה אדומים, הרב זלמן מלמד ראש ישיבת בית אל, הרב אליעזר ולדמן ראש ישיבת ההסדר בקרית ארבע, הרב אברהם צוקרמן ראש ישיבות בני עקיבא, הרב צפניה דרורי ראש ישיבת ההסדר ורב העיר קרית שמונה, הרב יעקב שפירא ראש ישיבת "מרכז הרב", הרב שמואל אליהו רב העיר צפת והרב חיים שטיינר ר"מ בישיבת "מרכז הרב".

בשל מעורבותו של הרב יעקב יוסף בפרשה, הצטרפו לקריאה, באורח יוצא דופן, שניים מזקני ראשי הישיבות של הציבור החרדי-ספרדי: הרב יהודה מועלם ראש ישיבת "פורת יוסף" והרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים" הנחשב לרבם של יוצאי תוניס.

בתוך כך, בסוף השבוע פנה הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת ההסדר "אור עציון", ליועץ המשפטי למשלה, בבקשה שיורה על ביטול הזימון לחקירה.

פנייתו של הרב דרוקמן נעשתה על רקע גילוי הדעת, עליו חתומים 55 רבנים מהציונות הדתית, התומך בהחלטת הרבנים לאי-שיתוף פעולה עם חקירת המשטרה. "אנחנו מצטרפים לדברי האמת והצדק של גדולי הרבנים", נכתב בגילוי הדעת התומך בהחלטה, "ומחזקים את ידם בעמידתם האיתנה על כבוד התורה, שאינה עומדת למשפט בשר ודם".