המאבק המתנהל על-ידי ארגוני זכויות בעלי-החיים נגד משרד החקלאות באשר לתנאי גידולם של התרנגולות בישראל, זוכה לתמיכה גלויה מצד הרב ד"ר בני לאו, רב קהילת הרמב"ן בירושלים, אשר נפגש השבוע עם אנשי עמותת "אנונימוס".

המאבק המתנהל נגד משרד החקלאות מבוסס על בקשת המשרד להקמת לולי ענק לגידול תרנגולות בצפיפות רבה, בדומה ל"כלובי הסוללה". כלובים אלו משמשים להחזקת תרנגולות מטילות בתעשיית הביצים והם מהווים צורת הגידול הנפוצה ביותר בעולם המערבי. ארגוני זכויות בעלי החיים טוענים כנגד יוזמת משרד החקלאות כי נכון להיום, ברוב מדינות אירופה הוצאו הכלובים הללו מחוץ לחוק מפאת אכזריותם - וכי על מדינת ישראל לעבור לגידול תרנגולות בכלובים מרווחים יותר או בלולי חופש.



השבוע נפגשו אנשי עמותת "אנונימוס" המובילים את המאבק למען התרנגולות, עם הרב ד"ר בנימין לאו, רב קהילת הרמב"ן בירושלים, התומך בפעילותם. "התורה צריכה להוביל את המאבק המוסרי, כשההלכה צריכה להיות מקור של רגישות גבוהה יותר לכלל החברה", אומר הרב לאו בשיחה עם כיפה. לדבריו, "אינני שותף להנפת הדגל האוטופי של אי-אכילה או אי-שימוש בבעלי חיים, בעיניי זו אידאולוגיה שעלולה לגרום לקלקולים רבים. בפגישה עם אנונימוס הבהרתי להם שאינני מתכוון להוביל את מאבק הצמחונות בחברה אך שיש עוד הרבה מה לעשות בעניין צער בעלי חיים".

"מדינת ישראל כמדינת העם היהודי מוכרחה להיות אור לגויים ולא צל היונק מאורה של אירופה", כתב הרב לאו קודם לפגישה, במכתב שהעביר לועדת החינוך של הכנסת שדנה בנושא. "היכולת להיות מובילים בתיקוני חברה ורגישות לסביבתנו תעצים את הזהות היהודית של מדינת ישראל ויתקיים בנו דברי הנביא ישראל אשר בך אתפאר", הוסיף.

בכך הצטרף הרב לאו לדבריו של הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, אשר שיגר לפני מספר חודשים מכתב לשר החקלאות שלום שמחון, בו ציין כי "ברצוני לבקש את התערבותך על מנת להביא לכך שהלולים החדשים יהיו מרווחים יותר מאלו הקיימים כיום ויותאמו לתקן האירופי, באופן שיצומצם צערם וכאבם של בעלי הכנף הנדחסים בדוחק רב בלולים, המכונים "כלובי הסוללה".