פגיעה אנושה בסטטוס-קוו בין דתיים לחילונים בעיר הרצליה, כמו גם לצביון השבת. בתקופה האחרונה החליטו בעירייה כי פקחי העיר המועסקים באגף הפיקוח העירוני, ישובצו למשמרות גם בשבתות ובמועדי ישראל, גם אם מדובר בפקחים מסורתיים או שומרי תורה ומצוות.

אחד מעובדי אגף הפיקוח בעיריית הרצליה סיפר לכיפה כי במסגרת סידור העבודה השבועי, בחרו בעירייה לשבץ אותו לתורנות בשבת, על אף שברור למעסיקיו כי הוא שומר מסורת. "העירייה שתמיד אומרת כי היא שואפת לליברליות בין הקבוצות השונות המתגוררות בה, פוגעת הפעם פגיעה ישירה בצביון השבת, במהלך שקשה לי לראות בו את הצדקה יוצאת דופן. הרי עד היום הסתדרו בלי בעיה. זו כפייה חילונית בצורה גסה ובזויה", אמר.



מהשיחה עם הפקח עולה תחושה קשה של חוסר אונים. כשביקש ממעסיקיו שלא לעבוד בשבת, אמרו לו שהוא "מוזמן לחפש לעצמו עבודה אחרת". יצויין כי ברוב הרשויות המקומיות לא מתנהלת עבודת פיקוח בשבת וכי פקחים המעוניינים לעבוד בשבתות רשאים, בכמה מהרשויות, לעבוד במשמרת עליה יתוגמלו ב-250% יותר מהרגיל.

עיריית הרצליה אישרה לכיפה את הפרטים ומסרה כי "בהגדרת תפקיד הפקח ובהסכם העבודה נכללת עבודה בשעות בלתי שגרתיות ואף בשבתות".