חוף הים הינו אחד המקומות האהובים ביותר במהלך הקיץ על ידי החופשים. אך לא כולם מגיעים לחוף על מנת להירגע, להתרענן ולנוח- במסגרת פרויקט "משמר החוף"- השתלבו צוותים של מתנדבים של ארגון "לאורו נלך" במהלך החודש על מנת לסייע בשמירה על חופים נקיים. בתכנית: חול, ים, שמש והכי חשוב: תרומה לסביבה !

המקום:
משמר החוף


האזור:
בכל חופי הארץ



רקע על המקום:
בשנת 2005 יזם אגף ים וחופים במשרד להגנת הסביבה את תוכנית "חוף נקי" עקב ההזנחה המתמשכת של החופים הבלתי מוכרזים בים התיכון ובים סוף. התוכנית נועדה להביא לשיפור הניקיון לאורך החופים ולשמירה על ניקיונם לאורך זמן, תוך יצירת שינוי בתודעת הציבור והרשויות הממונות על החופים.

משמר החוף הוא מסגרת התנדבותית כחלק מתוכנית חוף נקי מהמשרד להגנת הסביבה. במסגרת משמר החוף פועלים מתנדבים אשר מסייעים בפיקוח על פעולות "חוף נקי" לשמירה וטיפוח החופים.


למה שם?

החופים הפתוחים סובלים מבעיה קשה של הצטברות פסולת אשר מהווה מטרד ומפגע למשתמשים בחוף וכן לבעלי חיים ועופות הים.

מטרת משמר החוף היא להביא לשיפור ברמת הניקיון בחופים הבלתי מוכרזים וכן להביא ליצירת שינוי והגברת מודעות הציבור למען שמירה על ניקיון החופים.



מה עושים שם מתנדבים?
בארץ קיימים עשרות קטעי חוף לא מוכרזים, אין להם שירותי ניקיון שוטפים ולכן חופים אלה מלוכלכים רוב הזמן, על - כן יש צורך בפעילות המתנדבים של משמר החוף.

המתנדבים עושים פעילויות שונות:

מסייעים בפיקוח על פעולות חוף נקי באמצעות ביצוע מדדים בחופים, עוזרים בפעולות הסברה ואכיפה בחופים, בארגון מבצעי וטיולי ניקיון, בחינוך ועידוד פעילות קהילתית.

שעות הפעילות הן גמישות ומתואמות עם רכזות המתנדבים.

מי מגיע להתנדב שם?
משמר החוף מורכב מקבוצת מתנדבים מכל גווני הקשת ומכל הארץ.

ישנם מתנדבי משמר החוף שמתנדבים באופן קבוע לאורך כל השנה ויש קבוצות ויחידים שמגיעים להתנדב באופן חד פעמי.

במהלך הקיץ הפעילות חוזקה על ידי הפעלת המוקד להתנדבות של ארגון "לאורו נלך" אשר הפנה למקום עשרות מתנדבים. אחת הקבוצות שהגיעה הייתה קבוצת צעירים בני 14 מהישיבה באפרת שפעלו בחוף אשקלון ניקו אותו במרץ ואספו פסולת רבה.

ונסיים בנימה אישית:
אם אתם מעוניינים בארץ ישראל יפה ונקייה בואו לשמור על חופי הארץ והצטרפו לצוות משמר החופים.