"רוצים להשפיע על הציבור בישראל ובעולם? להוסיף ערכים בנושאים שקרובים ללבכם? נמאס לקרוא על ערכים כמו כיבוש או הגדה המערבית? הכשירו את עצמכם להיות עורכי ויקיפדיה בקורס של שלוש שעות!", זו לשון ההודעה של תנועת "ישראל שלי", שתקיים ב-17 לאוגוסט קורס חינמי להכשרתם של עורכים מטעם התנועה, לאנציקלופדיה החופשית "ויקיפדיה".

"עריכה בויקיפדיה תורמת להשפעה על הלכי הרוח בישראל ובעולם וקובעת את הידע אותו יקרא הדור הבא". אומרים המארגנים המבקשים לגבש קבוצה של ויקיפדים חברי המחנה הלאומי, שישקדו על שכתובתם של ערכים בעייתים באנציקלופדיה, בדגש על הגרסא האנגלית.

איילת שקד, מראשי תנועת "ישראל שלי", אמרה ל"הארץ" כי הקורס איננו פוליטי. "הקורס נועד לעריכת ערכים באנגלית עם אוריינטציה ציונית-לאומית. נרשמו מעל מאה אנשים לקורס, ומהם ייבחרו שלושים. הם יחליטו אילו ערכים לערוך, לדוגמה, המשט, או אתרים בארץ כמו בית שערים, יהודה ושומרון".



עורך ויקיפדיה: "צעד שנידון לכישלון"

"אם הכוונה היא כתיבת ערכים על תולדות הציונות, היא בוודאי תתקבל בברכה. אך אם מדובר בהתארגנות פוליטית, זהו צעד שנידון לכישלון, גם אם יעורר כמה ויכוחים" אומר לכיפה דוד שי, עורך בכיר ב"ויקיפדיה ישראל". שי איננו זוכר מהלך דומה של התגייסות לכתיבת תכנים באתר, זאת למעט אוניברסיטאות בהן נשלחים תלמידי קורס להעשיר ערכים בוויקיפדיה. "בכל מקרה, כל ערך וכל עריכה נבחנים לגופם - מניעי הכותב נבחנים רק אם התברר שעריכתו מזיקה."

עבור שי, הגדרת הצעד של "ישראלי שלי" כלל איננה ברורה. "לא ברורה לי המשמעות של הביטוי "עריכה ציונית בוויקיפדיה". אם כוונתו כתיבת ערכים על תולדות הציונות, היא בוודאי תתקבל בברכה. אם המילים "עריכה ציונית" הן שם קוד ל"הטיה ימינה", זהו צעד שנדון לכישלון, גם אם יעורר כמה ויכוחים", הוא אומר.

כרקע לדברים, מסביר שי, כי בוויקיפדיה העברית מאבקים בנושאי ישראל הם עניין שגרתי, בעיקר בנושאי ההווה, אך גם סביב נושאים פחות אקטואליים, אך טעונים, כגון הערכים "אצ"ל" ו"לח"י". "סביב הערך "פרשת דיר יאסין" היו ויכוחים רבים, שכנראה טרם הסתיימו", הוא אומר, "הערך "ישראל קסטנר", שניתן לראותו כפרק בהיסטוריה של עם ישראל, עורר ויכוחים רבים. גם הערך "אחוזת דגאני" עורר ויכוחים סביב מידת ההטעיה שבספר".