בבית הספר הדתי "צייטלין" בתל-אביב, החליטו באחרונה לגבש מדיניות מסודרת באשר לסגנון ההופעה של התלמידות. "צייטלין" הינו חטיבת ביניים ותיכון דתי, המשותף לבנים ולבנות, בו לומדים קרוב ל-1000 תלמידים. צוריאל דביר (34), שנכנס לתפקידו כמנהל בית הספר לפני כשנה, פרסם לקראת שנת הלימודים הבאה את תקנון ההוראות, המחייב את התלמידים והתלמידות לכללי צניעות ברורים יותר.

על פי התקנון, על התלמידים אסור להגיע לבית הספר בכפכפים, סנדלים או נעלי עקב. תלמידות בית הספר תורשנה להגיע ללימודים באיפור עדין בלבד, בשימוש בלקים שצבעם גוונים טבעיים או צבעים שקופים וללא אודם לשפתיים. על הבנים אסור לגלח את שיערם לכדי קרחת, להגיע לבית הספר עם עגילים או כל פירסינג שהוא.


"החצאיות יהיו בצבעי תלבושת כחול, אפור, שחור וגינס, בצבע אחיד ללא הדפסים. אין לבוא עם חצאית מותן נמוכה, החצאית חייבת לכסות את כל הברך בכל מצב!", נכתב. כמו כן הובהר כי "אסור ללבוש חצאיות צמודות מבד נמתח ונצמד כגון בדי לייקרה. אם יש שסע בחצאית עליו להיות צנוע. אין להגיע עם מכנסי גינס מתחת לחצאית בכל מצב".


בית הספר מעודד לביטוי עצמי ויצירתי

מנהל בית הספר, צוריאל דביר, מוביל בדרכו החינוכית גישה דתית יותר ל"צייטלין", שבאה לידי ביטוי בעלייה המשמעותית במספרם של תלמידי בית הספר שהמשיכו את דרכם ללימודים במסגרות תורניות. בשיחה עם כיפה מסר דביר כי "התקנון משרת את חזון בית הספר, המעודד את תלמידיו למצוינות לימודית וערכית. אנו ב"צייטלין" מעודדים את תלמידינו לביטוי עצמי ויצירתיות בדרכים רבות ומגוונות, מתוך תפישת עולם רחבה הרואה בהגשמה עצמית של הפרט ערך עליון. כל זאת, בתוך מסגרת ברורה והקפדה על אמות המידה הראויות לציבור הדתי, שכוללות גם אמות מידה ברורות בנושא הלבוש".

כנראה שהתלמידים מצביעים ברגליים: כבר השנה חל גידול משמעותי במספר התלמידים שנרשמו לבית הספר, כתוצאה מהשקעה משמעותית של צוות בית הספר בתוכניות לימוד ובמגמות חדשות שמרחיבות את האופקים של התלמידים ומלמדות חשיבה עצמאית ויצירתית. לצד תקנון הלבוש המחייב, נפתחו מגמות יצירתיות כצילום אמנותי, תיאטרון ואף מקהלה בהדרכת מוזיקאי מקצועי.

לדברי דביר, קוד הלבוש החדש הוא חלק מהדרך החינוכית של בית הספר "המביאה לידי ביטוי את עולם הערכים שאנו גאים לחנך לאורו - צניעות, פשטות ומתינות, בתוך עולמה של התורה. ההקפדה על התקנון היא הבסיס לקיומו של בית הספר, ולשמירה על כבוד התלמידים ועל חוקי המוסד".