פתיחת סניף צומת גוש עציון של רשת "רמי לוי", ממשיכה לעורר את הדיון ההלכתי. הפעם נשאל ראש ישיבת פתח תקווה, הרב יובל שרלו, באשר לדילמה צרכנית-מוסרית. "אני מתלבטת", שואלת תושבת גוש עציון את הרב, "מצד אחד אני רוצה ליהנות מכוחות השוק ולרכוש את המוצרים בעלותם הנמוכה ביותר, מצד שני אני מעוניינת לגונן על בעל הצרכנייה המקומית ולהמשיך לרכוש את המוצרים בחנות שלו".

לדברי הרב שרלו, מדובר בשאלה שאיננה פשוטה כלל ועיקר. "מצד שורת הדין מותר לאדם לקנות במקום הטוב ביותר בשבילו, גם אם זה במחיר בעל העסק שבמקום או המקום המסורתי שהוא היה קונה שם", מסביר הרב שרלו. לדבריו, "משעה שאין מדובר בהשגת גבול או ביורד לאומנות חברו, מותר לאדם לפעול לטובתו, ושלך קודם לשל כל אדם".

יחד עם זאת, בהתייחס לפסוק "וחי אחיך עמך", מציע הרב רעיון צרכני לחלוקת רכישת המוצרים הביתית, זאת כדי שאיש מהצדדים לא יפגע פגיעה אנושה ובלתי ניתנת לשיקום. "נראה לי כי הדבר הנכון לעשות הוא לחלק את הקניות, ולהחליט כסוג של פשרה של 1/3 בצרכניה הותיקה ו2/3 ברשת הגדולה, ואז לצאת ידי חובת החובות השונות והזכויות גם כן", מציע הרב.

כזכור, רשת "רמי לוי" רכשה לפני כשנתיים שמונה דונמים בצומת גוש עציון, בהיקף עסקה של 7 מיליון דולר. הרשת קיבלה היתר בנייה להקמת במקום מתחם מסחרי של כ-6,000 מ"ר, שיכלול מרכז מסחרי ואולם שמחות בשטח של כ-1,300 מ"ר. בעלי הצרכניות המקומיות ביישובי הגוש, בעיקר ביישובים אלון שבות ובאפרת, חוששים לפגיעה משמעותית בפרנסתם, זאת בעקבות המחירים הסיטונאיים של הרשת הגדולה ה"שוברת את השוק".