קהילת "יקר" בירושלים שמה לדגש על מחוייבות חברתית ודאגה לעולם הרחב. לאחרונה הקהילה מתגייסת למען פרויקט מעשי של עזרה לנזקקים בהאיטי לאחר רעידת האדמה הקשה שפקדה את המקום לפני יותר מחצי שנה. חברי הקהילה, המתפללים והלומדים, התגייסו לפרויקט המשותף להקמת באר מים בכפר צאווה אשר כמעט ונהרס כליל, ביוזמה שעלותה כ-5,500 דולרים.

"הקמת באר במקום, פירושה מים חיים לאלפי נפשות החיות באוהלים בכפר החרב בתנאי צפיפות וסניטציה נוראים", אומר לכיפה הרב חננאל רוזן, מיוזמי הפרויקט. לדבריו, "הבאר תביא לשיפור עצום בתנאי החיים של בני האדם החיים כיום בעוני מרוד". בקהילה מקווים כי הבאר תביא להפחתה משמעותית של מחלות הנובעות משתיית מים מזוהמים, ואפשרות לפיתוח חקלאות שתקיים את בני המקום.



היוזמה של קהילת "יקר" תצא אל הפועל בשיתוף ארגון "תבל בצדק", הפועל בהאיטי. הארגון ישתמש בכספים שייאספו על-ידי "יקר" כדי להכשיר את בניית הבאר, תוך מתן דין וחשבון קבוע לחברי הקהילה, בדבר ההתקדמות בפרוייקט. "הפרויקט הינו חלק מפעילות הארגון בשנתיים הקרובות באופן שהוא יוכל לעמוד מקרוב על האפקטיביות של הבאר לתושבים, כך שכספי התרומות ינוצלו גם לטווח הרחוק", אומר הרב רוזן.

חברי הקהילה מבקשים לתרום להאיטי מתוך תחושה של "עם סגולה". לדברי רבני הקהילה "נדבך בהגדרה זו הינו מחוייבות לקדש שם שמים, לגלות סולידאריות אנושית, להטות אוזן לכאב ולסבל שבעולם, ולנסות לעזור". ההתגייסות לטובת תושבי האיטי לא מגיעה על חשבון הקהילה היהודית בישראל.

"אין המשמעות שמי שתורם לפרוייקט בהאיטי אינו אמור לתרום גם לחינוך יהודי בישראל, כמו גם לתחומים אחרים", אומר הרב רוזן ומציין כי הכלל "עניי עירך קודמים", להבנתו, מתייחס לחלוקת המשאבים רק במקום של בחירה בין שתי האפשרויות ולא כשניתן לסייע במקביל גם לעניי עירך וגם לקהילה הבינלאומית במצבים של פיקוח נפש.