"36 מיליון ש"ח יועברו מהתקציב הקואליציוני של הבית היהודי לבסיס תקציב משרד החינוך לטובת השירות הלאומי" - זו השורה התחתונה של דיוני התקציב בשבוע שעבר, שקבעו לראשונה כי תקציב השירות הלאומי ייכלל בבסיס התקציב של משרד החינוך ויעמוד על סך של 86 מיליון שקלים. מדובר בבשורה של ממש למפעל השירות הלאומי, שנאלץ מדי שנה להמתין לתקציב השנתי, להתבסס על הלוואות ולהיגרר אל נזקים כלכליים כבדים.

"מדובר בהישג משמעותי מאוד למפלגתנו "הבית היהודי", כותב ח"כ אורי אורבך בבלוג האישי שלו. "בכל שנה באים נציגי השירות הלאומי, שרובו בנות דתיות והוא אחד המפעילים האדירים של החינוך והרווחה בישראל, להתחנן על הכסף המגיע להם בדין. במו"מ הקואליציוני זהו אחד הנושאים התקציביים המשמעותיים. במקום שהמדינה תדאג לשירות הלאומי, צריך להשיג את הכסף כל שנה במאמץ מחודש כאילו זה העסק הפרטי של המפד"ל והציונות הדתית".

"הפעם, נפל דבר בישראל: במקום לחזר על הפתחים, דרשנו ועמדנו על כך שתקציב השירות הלאומי ייכנס כולו לבסיס התקציב. מהתקציב הבא והלאה, מכאן ואילך, השירות הלאומי הוא העסק של המדינה. התקציב שלו הוא עניינה של המדינה, בדיוק כמו שהחינוך הממלכתי-דתי הוא עניינה של המדינה", כתב.

לדבריו, על אף שמדובר בהישג משמעותי לסיעת "הבית היהודי", הרי ש"גם עכשיו יהיו מספיק נשמות טובות שיגידו שהסיעה לא השיגה את הכספים, אלא זה בכלל במקרה, או מן השמיים, ושבעצם הליכוד ובעיקר הח"כים הדתיים שלו הם אלו שדאגו לתקציב החשוב הזה. פירגון אף פעם לא היה הצד החזק בציונות הדתית ותמיד יהיה מי שינסה לגנוב את הקרדיט".

יחד עם זאת, מדגיש ח"כ אורבך, איש מהח"כים לא נקף אצבע לטובת המהלך: "אפילו את הפירגונים לנו אנחנו צריכים לעשות בעצמנו. אבל מה איכפת, העיקר שהצלחנו".