סערת חוק הגיור החדש - נמשכת. הרב הראשי הספרדי לישראל, הרב שלמה עמאר, קרא היום (א) למפלגות החרדיות לפרוש מהקואליציה, במידה והצעת חוק הגיור שיזם ח"כ דוד רותם, לפיה יעבור הגיור לידי הרבנות הראשית בלבד - לא תאושר.

"אם הם היו שומעים לעצתי היו עומדים כולם כאיש אחד בפה אחד, בלב אחד ואומרים לו, או חוק הגיור או שאנחנו עוזבים", אמר הרב בראיון לרדיו "קול ברמה" והוסיף כי "הרפורמים משתמשים במצב המדיני כדי לאיים על ראש הממשלה, הם יושבים שם והם רוצים להכתיב לנו את החיים". הרב עמאר סיפר בראיון כי אמר לראש הממשלה נתניהו כי "אם יהיה היתר בבג"ץ לגיור רפורמי, אנחנו הופכים את העם לשני חלקים. המשמעות היא שחלק מהעם לא יתחתן עם החלק השני".

"זה לא משחק, זה לא מצב חברתי, זה לא משבר חברתי. זו קריעת העם לשני עמים, ומי שיפסיד מכך הם דווקא אלו שלא שומרים תורה ומצוות. לא נוכל להתחתן איתם, והיו דברים מעולם", הוסיף הרב. לדבריו, "הגיעו מים עד נפש, דחינו את זה שנים, אנו נאכלים על ידי בג"ץ שלב אחר שלב. פרוסה אחר פרוסה אוכל אותנו הבג"ץ, וכעת הגיעה שעת המבחן. ראש הממשלה מפחד. צריך להעמיד לו מצב כנגד: הוא צריך לדעת שאם הוא מפחד מהם (בג"ץ - א.פ), ממשלה לא תהיה לו".

הבוקר (א) ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, התנגד בפתח ישיבת הממשלה לחוק הגיור אשר אושר בשבוע שעבר בועדת החוקה של הכנסת. לדבריו, חקיקה הגיור המוצעת יכולה "ליצור קרע בעם היהודי". עוד הוסיף נתניהו כי ייעשו מאמצים להסיר בהסכמה את הצעת החוק, תוך הפעלת לחצים על סיעת "ישראל ביתנו". יחד עם זאת, הדגיש "אם לא תוסר הצעת החוק, אבקש מחברי הליכוד ומשאר סיעות הקואליציה - להתנגד להצעה".