הרב רא"ם הכהן, ראש ישיבת עתניאל, נשאל השבת בטורו השבועי בעלון "שבת בשבתו" בנוגע לחובה ההלכתית הנוגעת לשמירה על חוקי התנועה של המדינה. "שמירה על חוקי התנועה הינה חובה הלכתית ברורה הן מצד חוקי החברה, הן מצד איסור הכניסה לסכנה והן מצד סוגית רוצח נפש בשגגה", השיב הרב רא"ם והסיק כי "לאור זאת, קיים גם איסור לנסוע עם עבריין תנועה ויש לפרסם את העבריינים המוּעדים על מנת שאחרים לא יכשלו בכניסה לסכנה".

על-פי הרב רא"ם, לא זו בלבד שעל חוקי התעבורה יש לשמור מצד חובת "דינא דמלכותא דינא" (עיקרון הלכתי המתייחס אל חוקים המיועדים להגן על החברה כמחייבים הלכתית - א.פ) אלא אף מצד האיסור הגורס כי אל לו לאדם להכניס עצמו לסכנה, שנפסק לדעת כל הפוסקים. במאמרו, חולק הרב רא"ם על הטוענים כי היות ורבים אינם נוהגים על פי חוקי התנועה, ממילא זהו היתר להסתכנות בנהיגה. "כאשר החברה והמדינה מענישות בחומרה על עבירות תנועה - זוהי אינדיקציה שהדבר אכן מסוכן", כתב.

זאת ועוד, הרב רא"ם מוסיף להתייחס בחומרה רבה למי שמסכן אחרים בנהיגתו. "העובר על חוקי התנועה וגרם למוות הינו שוגג הקרוב למזיד, מפני שהוא פושע ובוודאי ש"היה לו להיזהר", כלשון הרמב"ם, ואינו יכול לגלות ומותר לגואל הדם להורגו", מנמק הרב.

ראש ישיבת עתניאל מוביל גישה מחמירה במיוחד עם עברייני תנועה. לפני כשנתיים, במסגרת יום עיון בנושא "בטיחות בדרכים וקדושת החיים" שקיימה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הציג הרב פסק הלכה הגורס כי עברייני תנועה פסולים לעדות. תלמידיו מספרים כי כך נוהג הרב הלכה למעשה, כשבחופות אשר מנחה הרב, נפסלים העדים במידה קיבלו דו"חות תנועה או ביצעו עבירות תנועה חמורות.