צעירי מפלגת ה"בית היהודי" מתעוררים. הערב (ד) התקיים במשכן הכנסת כינוס ראשון בין פעילי השטח לבין חברי הכנסת של המפלגה, ביוזמת הפעילים. כחמישים מהם הרימו את הכפפה וביקשו לשבת לסיעור מוחין משותף, יחד עם הח"כים, כדי לבחון כיצד יוצרים את החיבור בין העבודה הפרלמנטרית לבין אנשי השטח וצרכיהם.


כנס ההשקה מתקיים בצילה של הכרזת ה"בית היהודי" על ריצה משותפת עם מפלגת ה"איחוד הלאומי", לקראת הבחירות הבאות. לקראת השינויים הצפויים, מבקשים פעילי השטח ליזום פעילות מסיבית לשינוי משמעותי, לא רק תדמיתי, שראשיתו בהקמת תשתיות וביסוס בשטח - ואחריתו מיתוג, חזון ושאיפות עתידיות.




אלי ליפשיץ, תושב בית-אל, הינו פעיל מרכזי שהתגייס לטובת הרעיון. "יזמנו את הכנס משום שחששנו משיתקו מערכות ציוני-דתי, ברמתה עשייה הלאומית והפוליטית", אמר ליפשיץ במהלך הכנס. לדבריו, "מאז יישום תוכנית ההתנתקות מגוש-קטיף, הרגשנו כיצד המעורבות הפוליטית בציונות הדתית הולכת ופוחתת, בעיקר בקרב הצעירים. ישנה אדישות, ישנו מרמור, מצד מי שהתייאשו מהמציאות הפוליטית בישראל". ליפשיץ מסביר, אפוא, כי "מטרת הכינוס ב"בית היהודי" הינה לנסות ולהתניע מחדש את הפוליטיקה הציונית-דתי".


חברי הכנסת מטעם "הבית היהודי", הבטיחו מבחינתם את תמיכתם המלאה. השר הרב דניאל הרשקוביץ נכח בדיון, כמו גם חברי הכנסת אורי אורבך וזבולון אורלב. השלושה חלקו עם הפעילים את ניסיונם הציבורי, עודדו את פעילותם ואף קראו להם להמשך עשייה בנושא. "אנחנו מובילים בהרבה תחומים חשובים - אם זה בכלכלה, בצבא, בעמותות השונות ובהתנדבות. דווקא בתחום המדיני-לאומי ובפוליטיקה, ישנו שיתוק מערכות. הגיע הזמן להכניס כוחות חדשים", אמר ח"כ אורלב, שבירך את הפעילים בדרכם החדשה.


השר הרשקוביץ התייחס בדבריו לסוגיית הריצה המשותפת עם ה"איחוד הלאומי", דווקא על רקע ימי בין המצרים. "צעירי המפלגה מבטאים במעשיהם את המילים הקשות על פירוד ומחלוקת בציונות הדתית. עתידנו הלאומי תלוי בצעירים אלו ואני שמח על כל התעוררות מקרב השטח, במיוחד כשמדובר בחברה צעירים ובני נוער", אמר השר.

"לראות כמות גדולה כל כך של צעירים שטרחו לעלות לירושלים - מחזקת אותנו", הוסיף השר הרשקוביץ, שציין כי הוא "משוכנע שכולכם תהיו כח מוביל להובלת הציונות הדתית למקומה הטוב בציבור הכללי ובקרב צעירי הציונות הדתית".