הרב מוטי אלון, חוזר ללמד. העיתון "הארץ" מדווח הבוקר (ד) כי הרב, שנאלץ בשנת 2006 לגלות ליישוב מגדל אשר בצפון, עומד להתחיל בקרוב במסגרת של שיעורי תורה שבועיים בבית הכנסת "היכל מאיר" אשר בתל אביב, במסגרת דומה לשיעורים שהרב אלון היה נוהג למסור בעבר באוניברסיטת בר-אילן. לטענת תלמידיו, המובאים בכתבה, הוא "רואה עצמו כעת משוחרר מכל התחייבויותיו לפורום תקנה שכפה עליו מגבלות שונות".

כזכור, לפני מספר חודשים האשימו חברי פורום תקנה את הרב אלון ב"מעשים המנוגדים לערכי המוסר והקדושה" לדבריהם הרב אלון הפר את הסיכום שנערך עימו במסגרתו אמור היה לחדול מעיסוק חינוכי-ציבורי, ולכן נאלץ הפורום לפרסם את האשמות נגדו. הרב אלון מצידו סרב להתייחס באופן ישיר להאשמות נגדו, וציין כי הוא מקבל את הייסורים באהבה.


שיעוריו של הרב אלון בתל אביב, זוכים לתמיכתו הפומבית, כמו גם חסותו, של הרב שלמה דיכובסקי, לשעבר דיין בכיר בבית הדין הרבני הגדול ודמות תורנית בכירה בעולם הדתי. הרב דיכובסקי נעתר בשבוע שעבר להצעת תלמידיו של הרב אלון, לפיה ילמד ב"היכל מאיר" באופן קבוע. ב"הארץ" דווח כי השניים טרם נפגשו, אך הרב דיכובסקי הרעיף עליו שבחים במסגרת שיחות עם אנשי קהילתו ואף השמיע הסתייגויות מהפעולות שנקטו נגדו רבני פורום תקנה.

לטענת "הארץ", הזמנתו של הרב דיכובסקי מבוססת על היכרותו האישית עם הרב אלון, כמו גם הערכתו כלפיו - ובעיקר היות והוא סבור כי היו פגמים בתהליך שנקט נגדו פורום תקנה. "אני מכיר את האנשים היושבים בפורום תקנה, וכולם אנשים חשובים וגדולים, אבל אני לא יודע אם הם פעלו לפי כל הכללים ההלכתיים של חקירה ודרישה", ציטט "הארץ" את הרב דיכובסקי בשיחות סגורות, שהוסיף כי "בכל מקרה, אני לא חושב שהוא פסול להרביץ תורה. לא דיברתי אתו שנים, אבל אני לא יכול לעקור את ההיכרות שלי אתו לאורך השנים. אני לא יכול להגיד שהאדם הזה פסול בתכלית".