רוב הציבור היהודי בישראל תומך בהפרדה בין נשים לגברים ברחבת הכותל המערבי, כך עולה מסקר חדש שנערך על-ידי מכון הסקרים רפי סמית עבור עמותת חדו"ש לחופש דת ושיוויון. מהסקר עולה כי 58% מהציבור היהודי בישראל תומך בהפרדה: 37% בעד שימור המצב הקיים כיום, במסגרתו מתקיימת הפרדה באזור התפילה ושהות מעורבת בחלק האחורי בלבד ו21% נוספים מן הציבור תומכים בהפרדה מלאה בין גברים לנשים בכל רחבת הכותל.

הסקר שנערך בסוף יוני בקרב מדגם מייצג של 500 איש מקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל. נתוני הסקר מתפרסמים היום (ג) על-ידי חדו"ש, לקראת כינוס השדולה הפלורליסטית בכנסת שתדון בנושא רחבת הכותל המערבי.



כדי להשפיע על החלטת הכנסת, החליטו בחדו"ש להציג את נתוני הסקר בצורה שונה היוצרת רושם כאילו רוב הציבור דווקא נגד הפרדה ברחבת הכותל. בהודעה שהוציא הארגון נכתב כי כ-80% מכלל הציבור מתנגדים למדיניות ההפרדה בכל רחבת הכותל, זאת כאמור שלא בצדק, שכן מרבית הציבור תומך בהפרדה ברחבת הכותל.
בהודעה צוטט מנכ"ל חדו"ש, עו"ד אורי רגב, באומרו כי "הנתונים מוכיחים שהציבור מאס בטרור המתקיים בכותל בשם הצניעות כביכול, וברבנים המעודדים אותו. צריך לעצור את תהליך ההתחרדות של רחבת הכותל ולהחזיר את הכותל לכל עם ישראל, כולל לנשים". לדברי רגב העלייה בתמיכה ברחבת כותל פלורליסטית, היא עוד עדות לכך שהציבור מייחס חשיבות הולכת וגוברת לחופש הדת. זאת למרות שעל פי נתוני הסקר אחוז התומכים בהצעה של חדו"ש, לפיה אין לשמור על הפרדה בכותל המערבי, נמוך הרבה יותר.

מניתוח נתוני הסקר עולה כי רק 42% מתנגדים למדיניותו של רב הכותל, תוך שהם מעודדים גישה מעורבת לכלל הרחבה, כולל האזור הקרוב לכותל. בהשוואה לדצמבר 2009 חלה ירידה באחוז שציינו ש"בעד הפרדה בכל הרחבה" מ - 26% ל- 21%. במקביל חלה עליה קלה באחוז שציינו ש"בעד הפרדה רק באזור התפילה" וש"בעד גישה מעורבת לכל הרחבה".

כמו כן עולה כי 84% מהחרדים בעד הפרדה מוחלטת ברחבת הכותל, זאת לעומת 31% מהדתיים המעודדים הפרדה זו. 52% מהציבור הדתי בעד לשמר את המציאות הקיימת כיום בכותל, ורק 16% מעודדים מעורבות מלאה בכותל המערבי. אפוא, שני שליש מהחילונים (37% בציבור המסורתי) ומהעולים בעד הפיכת הרחבה כולה למעורבת.

יועץ פוליטי בכיר, שהעדיף לשמור על עילום שמו, אמר לכיפה כי עיוות תוצאות סקרים לצורכי תעמולה הם גימיק זול המתבצע פעמים רבות על ידי גופים אינטרסנטים. "אנחנו פשוט תמיד מקווים שלא יתפסו אותנו, בדרך כלל אנחנו גם מצליחים".