"המטרה היחידה העומדת לנגד עיניי היא לאחד את השורות. אחדות השורות חשובה בעיקר ככורח רעיוני, היא המחוייבות הערכית שלנו כנבחרי ציבור, לשולחינו וכלפי שמיים", כך כתב יו"ר מפלגת "הבית היהודי", השר הרב דניאל הרשקוביץ, בתגובה להצהרת הכוונות מוקדם יותר השבוע, בדבר ריצה במסגרת רשימה משותפת עם מפלגת "האיחוד הלאומי", לקראת הבחירות הבאות.

"עלינו, כמנהיגים, לשדר לציבור הרחב שיש לנו בשורה רוחנית ולאומית גדולה, כזו שעשויה לפנות לציבור הרחב, ולקדם את מדינת ישראל. כל זמן שאנו עסוקים בביצה המקומית והסקטוריאלית של עצמנו, כל זמן שכוחנו הפוליטי דל, אין לנו אפשרות לקדם מהלכים בקנה מידה לאומי די הצורך", טוען השר הרשקוביץ.

לדבריו, "מיטב הכוחות של הנציגים הציוניים-דתיים בכנסת ישבו על המדוכה מיום הבחירות, והגיעו להכרה שלא עוד. שומה עלינו לתקן את דרכינו, ולהמחיש לציבור שיש בכוחנו ללכד שורות למען המטרות הגדולות שהציבו ראשי הציונות הדתית והוגי התנועה, גדולי התורה והאמונה, והן: עם ישראל בארץ ישראל על פי תורת ישראל".

השר הרשקוביץ מסביר כי האתגר הגדול ביותר העומד כרגע לפתחה של הציונות הדתית היא "ללכד את השורות בציבור הרחב, ללכד את השורות של מנהיגות הציונות הדתית בכל אתר ואתר, ולפעול לאלתר למען ביסוסה של ישות פוליטית שתבטיח יצוג הולם של גווני הציונות הדתית, למען מימוש חזון הנביאים של אומה חיה וחזקה, שמפריחה את שממות הארץ, שמחוייבת לאחדות ישראל ולכלל ישראל, שדואגת לחלשים ולנדכאים, ושמקדמת את כבודה של האומה ואת אמונתה".