עצרת המונים הקוראת לחיזוק הריבונות על ירושלים והר הבית ובמרכזה הצהרת אמונים, תתקיים בשעות הערב של יום שני הקרוב, ראש חודש אב, מול שער הרחמים. מארגני העצרת מוחים על מה שמכונה בפיהם "התנכלות מכוונת של משטרת ירושלים לרבני הציונות הדתית", בניסיון להדיר את רגליהם מהר הבית. כדוגמה, מציינים מארגני העצרת את אירועי "ריקודגלים" ו"סיבוב השערים", עליהם הוטלו השנה הגבלות משמעותיות.

"לצערנו, בשנה האחרונה אנו עדים להידרדרות במימוש הריבונות היהודית בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט. הדבר בא לידי ביטוי בהגבלות על אירועים ציבוריים באיזור העיר העתיקה, כגון הריקודגלים וסיבוב השערים, וביחס מבזה לרבנים בעלייתם בטהרה להר הבית", נכתב בקריאה. על הקריאה הציבורית חתומים רבנים מרכזיים בציונות הדתית: הרב דב ליאור, הרב יעקב מדן, הרב רא"ם הכהן, הרב דודי דודקביץ והרב נחום רבינוביץ.



"מראות הכניעה לאיומי הערבים בירושלים, ההידרדרות במצב הביטחוני בסילוואן ובמעלה הזיתים, את התפרעות האנרכיסטים והערבים בשכונת שמעון הצדיק, וההפלייה הזועקת בבית יונתן, אליהם מצטרפת גם החולשה המדינית, והקפאת הבנייה בפועל בירושלים, ממחישים את החורבן שבו עדיין אנו נמצאים", אומר ח"כ אורי אריאל. "אסור לנו ליפול לייאוש. עוד לפני תשעה באב הקרוב עדיין יש לנו מה לפעול ולתקן", הוסיף.

הרב חיים דרוקמן אמנם לא חתם על קריאת הרבנים, אך במכתב פומבי שפרסם תחת הכותרת "אם אשכחך ירושלים", הוא קורא לציבור להגיע לעצרת בשבוע הבא. "בתקופה האחרונה אנו חשים שיש צורך לחזק את ריבונותנו בירושלים עיר הקודש", הוא כותב, "לכן חשוב להגיע לאירוע הצהרת אמונים לירושלים ולהר בית מקדשנו ולסיבוב השערים שלפניו, המתוכננים להתקיים ביום שני הקרוב, ראש חודש אב".