דווקא צעדת ההזדהות עם גלעד שליט הייתה זו שהביאה את הרב ישראל רוזן, ראש מכון "צומת", לשנות את עמדתו ביחס לסוגיית שחרור המחבלים עבור חייל צה"ל השבוי. לפני כשנה כתב הרב רוזן מעל דפי העלון "שבת בשבתו" כי לאחר 1000 הימים בהם הוחזק גלעד בשבי החמאס, הוא "מצרף דעתי למחייבים שחרור גם במחיר מופקע, כולל שחרור כאלו ש"ידיהם דמים מלאו. הגענו לקצה גבול הסיבולת ואין ברירה! לשחרר".

כעת, מעל אותה הבמה, הוא נשמע אחרת. "למרות שאלף הימים דאז תפחו לכמעט 1500, ולמרות שנימוקי מארגני המצעד מאד משכנעים - אני הקטן ממליץ למדינת ישראל, בצער רב וביגון קודר, לא להיכנע ללחץ הצועדים, לא, לא עכשיו!", כותב הרב רוזן. לדבריו, תמיכתו בשחרור מחבלים מבוססת לא רק על ההיבט ההומאניטארי כלפי משפחת שליט, אלא בעיקר בשל "מחוייבות צה"ל לחייליו, ובשל חשש למוראל הלוחמים בעתיד".

עיקר התנגדותו של הרב רוזן היא בשל הלחץ אותו מנסים מארגני הצעדה ליצור. "אם אמנם הממשלה תיכנע שוב, תיחשף תורפתה לעין כל: אי-עמידות מול לחץ אגרסיבי", כתב. למשפחת שליט, ממליץ הרב רוזן, להמשיך בעשייה תקשורתית אך להימנע מלחץ ישיר שכזה, הדומה בעיניו, רעיונית, לאירועי המשט לעזה.

"ובאזני ממשלת ישראל אקרא: היכנעו לסחטנות החמאסית, אך לא עכשיו! אל תיכנעו ללחץ חיצוני; טורקי, בינלאומי או, להבדיל, לצועדי שמאל-ימין (תרתי משמע) יקרים", מסכם הרב רוזן. "גם אם עלינו לשחרר מחבלים רבים בתמורה לפדיונו של גלעד שליט, אין לעשות זאת כתוצאה ישירה מלחץ בינלאומי (כדוגמת המשט), ולא פחות גרוע - כתוצאה מכניעה לדעת הקהל הישראלי הנרגשת, שאיננה תמיד מחושבת עד הסוף".