אלפים השתתפו בעצרת הזיכרון המרכזית לרב מרדכי אליהו זצ"ל, עם ציון שלושים יום לפטירתו. האזכרה התקיימה תחת הכותרת "אביהם של ישראל", בבנייני האומה אשר בירושלים. חלק גדול מהקהל צפה באירוע במסכי ענק שמוקמו מחוץ לאולם, מחמת הצפיפות. היום (רביעי) יעלו בני משפחתו של הרב ותלמידיו אל קברו.

בערב הזיכרון פתח הרב חיים דרוקמן, ממקורביו של הרב אליהו, בהספד לדמותו. לדבריו, הרב אליהו היה "מצד אחד מנהיג ישראל ומצד שני מלא יחס אבהי לכל אדם ואדם. היה ענק בתורה, וענק במידות. היה בקי בכל מכמני התורה, בכל מקום ששאלו אותו, היה עונה בבהירות גדולה".

"הוא אהב את כלל ישראל, אהב כל אדם מישראל, את ארץ ישראל, אהבה מתוך התורה. הוא היה כולו תורה ומתוכה אהב את ההתיישבות והיה הולך לחזק ולעודד את היישובים. נדמה לי שאין יישוב שלא ביקר בו, עודד וחיזק. שמח בשמחתה של ארץ ישראל וכאב את כאביה. ביתו היה פתוח תמיד למתיישבים ולהנהגת המתיישבים, אמנם, הוא לא היה ימין ולא ימין קיצוני", הוסיף.

"גדול הדור, מי יתן לנו תמורתו? התייתמנו, החלל גדול וצריך לחשוב איך ממלאים אותו: בתוספת תורה, תוספת מעשי חסד, במידות טובות, אהבת ישראל ואהבת ארץ ישראל, ומתוך כך דמותו תמשיך להאיר לנו", אמר.

שניים מבניו של הרב אליהו זצ"ל, הרב יוסף אליהו, ראש בית המדרש "דרכי הוראה לרבנים" והרב שמואל אליהו, רבה של צפת. "במשך השבעה גילינו שלא הכרנו את אבא, ראינו שזה משא ענק שחובה להנחיל אותו לאחרים, כפי שהיה רצונו תמיד, להנחיל את המורשה הזאת לכולם. הוא היה אבא של כולם, אהב את כולם", אמר הרב שמואל אליהו.

"ומה יהיה עכשיו?", הוסיף הרב שמואל, "אנחנו בוכים, כואבים מתפללים ומבקשים ומתחננים שזה מה שייצא מכל העשרות ומאות ההספדים בכל ארץ וגם מההספד הזה, שנאסוף את כל הזרעים של דברי התורה האלה ושמקדושתו נקים דור שלם של תלמידי הרב, הריני כפרת משכבו".