בראיון שנערך אמש (ב') במהדורה המרכזית של רדיו "קול חי", התייחס הרב הצבאי הראשי לשעבר, הרב ישראל וייס, לשאלת עבודת החיילים בתחנת הרדיו גלי צה"ל בשבת. הרב וייס טען כי מדובר בנושא כאוב, אך זו מלחמה שאי אפשר לנצח בה.

/bikorim/mp3flash/player_maxi/player_mp3_maxi.swf

"אתה מכאיב לי באופן הקשה ביותר האפשרי", אמר הרב וייס. "מבחינת גלי צה"ל יש להם תשובות כמובן שהם לא עומדות במדדים ההלכתיים. יגידו לך שזאת היסטוריה מאז תקופתו של הרב גורן וזו מלחמה שאף אחד לא יוכל לנצח בה וכן הלאה וכן הלאה, ירפו את ידיך, אבל בשורה התחתונה - הצדק מצוי במחציתך", הוסיף.

 

אמנם, לפני כחודש, בתגובה לשאילתה דחופה שהעלו לסדר היום ח"כ מנחם אליעזר מוזס ("יהדות התורה") וח"כ זבולון אורלב ("הבית היהודי"), הצהיר סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, כי "פקודות מטכ"ל בכל הנוגע לשמירת שבת לא ישתנו". בהמשך הדיון, הגיב ח"כ אורלב לדבריו של וילנאי ואמר כי "פקודות מטכ"ל אוסרות על חילול שבת על ידי חייל יהודי, בין אם הוא חילוני או דתי... חייל חייב לאבטח ולשמור גם על מחללי שבת, כך פסקה הרבנות הראשית, אבל אין לחייב חייל לעבוד בגל"צ בשבת".

 

"לכולנו חשוב שצה"ל יהיה צבא כל העם. יש אמצעים טכנולוגיים שמאפשרים לקיים שידור גם ללא חילול שבת. שיוותרו על שידורים חיים. אני לא מתערב בהעסקת אזרחים בשבת, גם אם זה לא לרוחי, אבל חיילים בשירות חובה וקבע, שכפופים לפקודות, אי אפשר לצוות עליהם לשדר בשבת", הוסיף אורלב.