ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לענייני יהודה ושומרון, התכנסה אמש (א) בכדי לדון בחוק הצבאי הקובע כי פעילות בשבתות מותרת רק במקרים של פיקוח נפש ולא מחמת אכיפת החוק לבדה. במסגרת הדיון, התייחס הרב פרץ לפינוי אזרחים מהיישוב חומש, באומרו כי הפינוי בשבת מותר "אך ורק במקרים של פיקוח נפש".

לדברי הרבצ"ר, הסמכות היחידה לקבוע אם מדובר בתרחיש של פיקוח נפש או לא, הוא המפקד בשטח. "אם דרג הפיקוד מקבל את ההחלטה לפינוי, מחמת פיקוח נפש, על הכוחות המפנים לשכן את האזרחים במקום הבטוח ביותר והקרוב ביותר, מבלי להסיעם לתחנת המשטרה בשבת", אמר. יחד עם זאת, הדגיש כי בכוונתו לערוך בהקדם סיור בשטח, לעמוד על הנושא מקרוב ולדון בסוגיה. בינתיים, חוות דעתו של הרבצ"ר הועברה לאישורו של הרמטכ"ל.

כשיו"ר הועדה, ח"כ זאב אלקין, ביקש לאמץ את דעתו של הרבצ"ר כהודעת סיכום, תקף אותו סגן שר הביטחון, מתן וילנאי באומרו כי "בצה"ל יש שרשרת פיקוד ואסור לוועדה להתערב בהחלטות הקצינים, בניגוד לעמדת הרמטכ"ל". לדברי סגן שר הביטחון, חוות הדעת ההלכתית שהציג הרבצ"ר, טעונה את אישורו של הרמטכ"ל, בטרם תתקבל כהחלטת הסיכום של הועדה.

ח"כ אריה אלדד התייחס לדברים והטיל ספק בהגדרתו של צפון השומרון בכלל וחומש בפרט כ"מקום סכנה", לאור העובדה כי בפינויים קודמים הותירו הכוחות את המפונים במקום מסוכן הנמצא לא הרחק מאזור מגוריהם. גם ח"כ מיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי הצטרף לדברים וטען בדיון כי אופי התנהלות הכוחות המפנים בשבתות, מעידים כי אין מדובר בפינויים המבוססים על פיקוח נפש. במקרים רבים, לדבריו, מפנים הכוחות את הגברים ומשאירים את הנשים והילדים - דבר המעיד על אי-הסיכון שבנוכחות בשטח.