אולפנת "בר אילן" אשר בנתניה תופרט לרשת האולפנות הפרטית "צביה" - כך החליטה עיריית נתניה במהלך-בזק שעורר סערה בקרב הציבור הדתי בעיר. כוונת העירייה במהלך ההפרטה הינה ליצור פתרון איכותי לבנות דתיות, אשר פנו עד כה אל אולפנות הממוקמות מחוץ לעיר. אך יחד עם זאת, מדובר בפגיעה אנושה במוסד החינוכי, הנחשב לאחד ממוסדות הלימוד האיכותיים באזור השרון. מורי האולפנה והורי התלמידות, שלא היו שותפים למהלך, הקימו צוות פעולה משותף במטרה להאבק כנגד החלטת העירייה.

לכיפה נודע כי בקרב הצוות החינוכי, כמו גם בקרב הורי תלמידות האולפנה, ישנו חשש שמהלך ההפרטה תפגע רשת "צביה" בצביון בית הספר שהתאפיין בליברליות מסויימת, תחת הנהגתו של הרב יוסף בן-בסן. "הדרישות ההלכתיות המאפיינות את מוסדות הלימוד של "צביה", עלולות לבשר את פיטוריהם של חלק מחברי הסגל - בטווח הרחוק", אמר לכיפה אחד ממורי האולפנה, "ברור לכולם שמדובר במחטף של ממש, שהרי חיכו עד לדקה ה-90 של היציאה אל החופש הגדול, כדי להוביל את המהלך".

בעירייה מעוניינים במוסד תורני יותר

בעקבות ההחלטה הודיע ארגון המורים הדתיים כי הוא דורש להיות חתום על ההסכם שבין "צביה" לבין עיריית נתניה, זאת מתוך דאגה לכך שתנאיהם של המורים לא ייפגעו. יתר על כן, מנהל האולפנה, הרב יוסף בן בסן, צפוי לעזוב את תפקידו באולפנה, ולנהל את התיכון הדתי-עיוני "ריגלר" אשר בנתניה, המתאפיין אף הוא בגישה חינוכית פלורליסטית.

הרב איתן אייזנמן, יו"ר רשת האולפנות "צביה", אומר בשיחה עם כיפה כי הפרטת האולפנה "מעידה על כך שבעיריית נתניה מעוניינים במוסד חינוכי המאופיין באווירה רוחנית חזקה יותר". לדבריו במהלך השנים האחרונות קיימה העירייה מגעים עם רשת "צביה", ובשנה האחרונה הוצע ל"צביה" לקחת את תחת חסותה את אולפנת "בר אילן". "אני מקווה שנוכל לעמוד באתגר המשמעותי הזה, של לקיחת חסות על מוסד חינוכי המאופיין ברמה לימודית גבוהה", אומר הרב אייזנמן ומבקש להרגיע את ציבור ההורים והמורים: "מי אמר שיהיו אי אילו שינויים? נתחיל את שנת הלימודים הבאה עלינו לטובה, יחד עם סגל המורים, בשיתוף ובתיאום עם הרשות המקומית ומשרד החינוך".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה כי "מינהל החינוך בעירייה נחוש להוביל מהלכים לטובת מערכת החינוך ורואה גם במהלך הנוכחי - פוטנציאל לצמיחה ערכית והישגית של מערכת החינוך בנתניה". "מטבע הדברים", אומרים בעירייה, "כל מהלך חדש מלווה בחששות ואנו נעשה הכל כדי להסביר, להבהיר ולתת מענים בכל מקום שיידרש במטרה להוביל את המהלך בהצלחה, בשיתוף מורים, הורים ותלמידים".

"חשוב להדגיש כי ראשי הרשויות המקומיות וכן ראשי מינהל החינוך באותם ישובים בהם נכנסה רשת "צביה" לפעול, הביעו קורת רוח מן הערך המוסף שהעניקה הרשת לכל נושא החינוך ברשות. כמו כן, ביה"ס היה ונשאר בי"ס עירוני לכל דבר ועניין, כך שהתנהלותו תיעשה בשיתוף פעולה מלא בין הנהלת רשת "צביה" לראשי מינהל החינוך העירוני", הוסיפו.