"יהודי שומר מצוות מקיים הלכה למעשה חיסכון ניכר באנרגיה", כך טוען המדען הראשי של משרד החינוך, ד"ר גבי אביטל, במפגש חינוכי שקיים השבוע עם סטודנטים במכללת ליפשיץ בירושלים. "במשך כ-1500 שעות בשנה, יהודי שומר מצוות אינו נוסע ברכבו, לא משתמש במחשב, לא במכונת כביסה או תנור, לא בטלוויזיה ולא במיקרוגל", הסביר ד"ר אביטל וציין כי "אם חיסכון באנרגיה היא פעולה ירוקה הרי הציבור הדתי חוסך כ-15% אנרגיה במשך השנה בפעולה פאסיבית לחלוטין".



כשהדברים באים ממי שבעבר סיפר כי הוא "מתאמץ לשים את הפלסטיק בפח אשפה רגיל" - ולא למחזר הם בהחלט מעודדים. בעבר התראיין אביטל ל"ערוץ מאיר" ואמר כי בתפיסה הירוקה נמצאים "כל הסממנים של דת פנאטית - קנאות והרבה רוע". והוסיף "כדור הארץ לא הולך להיות מושמד. הקב"ה הבטיח לנו... וההשפעה של האדם היא זניחה".

רק לאחרונה, במאמר שפרסם בשבועון הדתי-לאומי "בשבע", יצא ד"ר אביטל נגד תפיסת העולם הירוקה. "בשנים האחרונות מתרחש ברחבי העולם מסע הצלב הירוק, כחלק ממהלך יותר עמוק, ואפשר לכנותו בהחלט דת ירוקה. מה מניע את הירוקים ותומכיהם המגוונים לצאת במסע הפחדות שקצו של העולם ממש על פתחנו? מדוע ארגוני הירוקים לוחצים על ממשלות לעבור לאנרגיה חלופית שאינה זמינה ובטח יקרה מאוד? משאלות אלה לא ניתן להתחמק", כתב והדגיש כי "התשובות עלולות להפתיע ואולי לאכזב. אולם ברגע שהמדע מגויס לפוליטיקה, כלומר לאידיאולוגיה, יש לברר מהו הבסיס המדעי של ארגוני הירוקים. ולמי שבקי קצת בפרטים זה מזכיר משהו מדת האבולוציה".