לקראת נסיעתו הקרובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לארה"ב, החליטו ראשי המתנחלים, לראשונה מאז הבחירות, לפתוח בקמפיין אגרסיבי כנגד מי שבשעתו הריצו לראשות הממשלה. מטה המאבק המשותף של ועדי המתיישבים של שומרון, בנימין, וארגון "קוממיות" יפרסמו בסוף השבוע מודעות ענק, בכל אמצעי התקשורת, תחת הכותרת "נתניהו רומס את ההתיישבות".



"עד נתניהו, שום ראש ממשלה מעולם לא הסכים להקפיא בנייה בירושלים. אבל דווקא נתניהו נכנע והקפיא בניה יהודית בבירת ישראל. הוא הראשון שגם ביצע הקפאה מוחלטת של ההתיישבות ביו"ש וגם הכיר בעקרון שתי מדינות לשני עמים", אומרים ראשי המאבק, שמסבירים כי עד כה נמנעו מלתקוף ישירות את ראש הממשלה והעדיפו לרכז את המאבק בשר הביטחון, אהוד ברק.

כעת, לקראת נסיעת נתניהו לארה"ב ומתוך החשש כי ראש הממשלה עלול להיכנע בשנית ללחץ האמריקאי ולהמשיך את ההקפאה בהתנחלויות, מסירים ראשי המתנחלים את הכפפות. מארגני הקמפיין טוענים כי אם ראש הממשלה אכן יחזור מארה"ב עם התחייבות להקפאה נוספת, הרי שהוא יתקל בתגובות חסרות תקדים של המתיישבים.

"השקט היחסי שבה עברה תקופת ההקפאה נבע בעיקר מהבטחות נתניהו ושרי הממשלה כי מדובר במהלך חד פעמי, אולם אם נתניהו שוב יבגוד בבוחריו וינהג בניגוד להבטחותיו הרי שהוא יתקל במאבק חסר תקדים של כל ארגוני הימין", אומרים במטה המאבק.