צה"ל החליט להחזיר למסלול ה"הסדר" את החיילים אחיה מלמד ומלכיאל הורוביץ, אשר הניפו שלטים נגד פינוי יישובים ביהודה ושומרון. החיילים הניפו את השלטים בבסיס אדוריים אשר בדרום הר-חברון, כשעליהם נכתב "גם גדוד נחשון לא מגרש יהודים". לדברי החיילים, השלטים הונפו בתגובה להריסת שני בתים במאחז "נגוהות דרום" באזור, במסגרת פעילותם המבצעית באבטחת הכוחות המפנים שפעלו באיזור. בעקבות האירוע, בהחלטה תקדימית, הודחו שני החיילים בחודש ינואר האחרון ממסלול ה"הסדר" והועברו לשירות כלל צה"לי.

בחודש אפריל 2010 פנו שני החיילים לראש אכ"א בבקשה להחזירם למסלול ה"הסדר". איגוד ישיבות ההסדר הפעיל מצידו לחצים ופנה באופן רשמי לגורמים שונים בצה"ל, ביניהם מקבל ההחלטה, מפקד מיט"ב, אל"מ גדי אגמון.

אל"מ אגמון ציין כי ראש אכ"א קיבל את המלצתו להחזיר את שני החיילים למעמד "הסדר" ולאחר מכן הם ישובו ללימודים בישיבתם באלון מורה במסגרת המסלול. "בשל רצוננו להכיר בשיתוף הפעולה עם איגוד ישיבות ההסדר וכן בשל התרשמתי העמוקה מכנות החיילים, מצאנו לנכון לאפשר חזרתם למסלול", כתב.

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר בעקבות ההחלטה כי הם "מברכים על החלטת הצבא לאפשר את החזרתם של התלמידים למסגרת ההסדר. ההחלטה מבטאת את הקשר האיתן בין ישיבות ההסדר לצה"ל הנמשך כבר למעלה מעשרות שנים".