לנתנאל אפשטיין כואב לראות אנשים ששומרים מצוות סתם-כך, מתוך הרגל ומונוטוניות. "מי שנולד דתי מקיים מצוות, שומר שבת ואפילו לומד תורה, ולא עוצר רגע לחשוב מה זה אומר לו, האם הוא אוהב את התורה הזו? " אומר אפשטיין ומבקש להסביר מדוע בחר להקדיש את ספר הקומיקס החדש שלו לסוגיה.

"מדובר מנושא מופשט שקשה להעבירו בצורה ויזואלית, במיוחד בקומיקס", מודה אפשטיין, בן 24 נשוי ואב לתינוקת. "רוב הדתיים מאמינים שרק גדולי הדור, הצדיקים והחסידים, יכולים להרגיש אהבה לבורא ולתורה - השאר פשוט מקיימים. את זה רציתי לנפץ".



בשונה מרוב ספרי הילדים התורניים, הדמויות בספרו של אפשטיין אינם לובשות חליפות ושטריימל כנהוג בציבור החרדי, אלא מורכבות מסטריאוטיפים בחברה הדתית-הלאומית. כך ניתן למצוא בספר שביעיסטית באולפנא האובססיבית בנושא הלימודים והציונים, מתבגר ערב בר-המצווה, ילדה שתקנית והסדרניק. אפשטיין, שביקש לשלב בעלילה את תפישת עולמו, יצר לשם כך דמות מיוחדת, חייל בוגר ישיבה, "שהפסוקים נשפכים מפיו כמו אצל טוביה החולב" כלשונו.

לטענתו, "ההבדל של שמים-וארץ הזה בין לקיים מצוות סתם לבין לחיות ולאהוב את מה שאתה מקיים זה סוויטש קטן בראש. מודעות, ראיה כוללת יותר. מעבר ל"תכלס מה צריך לעשות עכשיו" אל עבר "למה אני עושה את זה, ואת מי ומול מי אני עובד". זה נטו עניין של מודעות, וכל אחד יכול להגיע לזה בקלי-קלות אפילו בלי מאמץ. תעצור שנייה ותחשוב למה אתה עושה את זה. וזהו".

אפשטיין ורעייתו, בת-אל, שאחראית על צבעית הדמויות בספר, מציירים בצוותא גם את פינת הקומיקס השבועית בעלון "ראש יהודי" ובעבר הוציאו ספר קומיקס נוסף בנושא החנוכה. "אהבת תורה" הוא ספר השני, מתוך שישה הצפויים לצאת, בסדרת הקומיקס "הגיע הזמן", המתאר עלילות היסטוריות מנקודת המוצא של העולם הדתי-לאומי.