לפני ארבע שנים נחטף החייל גלעד שליט על ידי חמאס. מאז, חרף מאמצי ממשלת ישראל, הוא מוחזק ברצועת עזה על-ידי שוביו. הבוקר (א), יצא מביתו אשר במצפה הילה "מסע בעקבות גלעד", שאחריתו באוהל מחאה המוני בירושלים. בראש הצועדים, הוריו של גלעד, אביבה ונעם שליט. אלפי ישראלים צפויים לקחת חלק בצעדה שאורכה כ-250 קילומטרים, הצפויה להימשך כ-12 ימים.

בין הצועדים שלקחו חלק בצעדה שיצאה הבוקר היתה גם שולמית קליבנסקי, קומונרית סניף בני עקיבא במושב דותן. ביחד עם קומונריות נוספות ממרום הגליל, לבושות בחולצות התנועה, התייצבו הקומונריות השכם בבוקר במצפה הילה, מתוך כוונה ללוות את הצעדה אל העיר נהריה. אך השלטים שהונפו על-ידי הצועדים, כמו גם ההצהרות של מארגני הצעדה, הביאו את הקומונריות לעזוב את המקום, כעשרים דקות לאחר היציאה לדרך.



"רצינו להגיע ולתמוך במשפחה, אך התברר לנו כי מדובר במפגן פוליטי", אמרה שולמית בשיחה עם כיפה. מעבר לשיקול דעתן האישי, החליטו הקומנריות להיוועץ עם ראש מכינת קשת, הרב יעקב פינגנבוים, כמו גם עם רכז המחוז בבני-עקיבא, שהסכימו עם כוונתן לפרוש מהצעדה. "ללא קשר לתנועה, איננו מסכימות להצהרה "בכל מחיר" וחבל שהמארגנים לא השאירו מקום גם למי שחושב אחרת ומבקש רק להגיע כדי לתמוך", אומרת שולמית.

מתניה ידיד, רכז מחוז הצפון בבני עקיבא, אשר ייעץ לקומונריות לעזוב את הצעדה בעקבות הצהרות המארגנים, התייחס הבוקר בכיפה לקריאות המארגנים. "המילים החלולות הללו "לשחרר בכל מחיר" הינם תוצאה של אמוציות ולא של השכל הישר, עם לא יכול לפעול מתוך רגשנות ותמונות כואבות בתקשורת, אלא מתוך הבנה רחבה של תנאי קיומו בארץ", כתב. "המאבק הזה מפחיד ומסוכן לא פחות מאשר מעורר הערצה. אני חרד לגורלו של גלעד אבל לא פחות מכך חרד לגורלנו שלנו".

האשמה במצבו של גלעד מוטלת על ממשלת החמאס

במקביל לצעדת משפחת שליט יקיימו הערב (א) חניכי תנועת בני עקיבא צעדה בעיר תל אביב, בין השגרירויות והקונסוליות של ארצות הברית, בריטניה וצרפת, במטרה לקרוא לאומות העולם להפעיל לחץ על החמאס ולהביא לשחרורו המהיר של גלעד שליט.

בתנועת הנוער "עזרא" לא מתכוונים להצטרף למחאת הצועדים. בני פרינץ, מזכ"ל תנועת "עזרא" אמר לכיפה כי "האשמה במצבו של גלעד מוטלת על ממשלת החמאס ולא על ממשלת ישראל. הלחץ הבלתי מתפשר שמפעילים המפגינים, עלול להוביל אותנו לתוצאות הרסניות. נמשיך להתייחס לסוגיית השבויים והנעדרים כחלק בלתי נפרד מהתוכנית החינוכית שלנו, להתפלל לשלומם בכל הסניפים כמדי שבת ולהמשיך לשאול את שאלת המחיר", אמר פרינץ.