כל הכיף בלהיות מבקרי מסעדות זה היכולת להנות מגורמה אמיתי ופינוק מהמלצרים, סוף סוף אנחנו מקבלים את הכבוד המגיע לנו (לדעתנו), ועדיין כשקיבלנו הזמנה למסעדת בריבה, מסעדת גורמה בריאה, קצת עקמנו את האף, המונח "בריא" לא מעורר אצלנו אסוציאציות של אוכל טעים, אז קצת בגרירת רגליים ותחושת מחויבות וקבלת הדין יצאנו לדרך.

מסעדת בריבה ממוקמת בנמל תל אביב, די בנתון זה כדי לגרום לירושלמים כמונו להנות מהמסעדה, תנו לנו קצת ים בשעת שקיעה ואנחנו מרגישים בחו"ל. המסעדה מציעה, כאמור, גורמה בריא, כשר (בהשגחת רבנות ת"א) וחלבי. הדגים לא עוברים טיגון אלא הם מוכנים בגריל או בחליטה - טעים ובריא. המסעדה ממוקמת ליד חנות השוקלד של מקס ברנר ומעליה נמצא מכון כושר. תייר במבטא אנגלי מודגש דיבר על האירוניה שבהצמדת מכון כושר למקס ברנר. בעינינו השילוב מתבקש, רק לאחר שטועמים את החטא ניתן למאוס בו, ורק אז אפשר לעבור בכור הייסורים של מכון הכושר ולהיות זכאים לבא בהיכלו של מקדש הבריאות של בריבה.



למנה ראשונה הזמנו טרטר בורי ופיסטוק שהוגש בתוך עגבניה חלוטה ויוגורט צאן (42 ש"ח) שהיה טרי וטעים, ופולנטה עם פטריות ביין אדום וקצף פרמזן (38 ₪). אמנם בתפריט כתוב כי המנה מכילה קצף פרמזן, אולם בעינינו זו היתה הערכת חסר, טעם הפרמזן מורגש, ובין השיניים נתקעה לנו חתיכה רצינית.

כשיש עודף מלח אומרים אצל הפולנים שהטבחית מאוהבת, נראה שאצל הטבחית בעלת המבטא האיטלקי המודגש זה מתבטא בעודף פרמזן, וכמו תמיד האופציה של ארץ המגף עדיפה. מדין חינוך נתנו לקטנה לטעום - היא נהנתה מאד, והיא תמיד אומרת אמת.

כמרענן חיך קיבלנו יוגורט עיזים עם צטני סלק -נחמד.

לעיקריות הזמנו בורמונדי שלם עם העצם (אבל בלי הראש) הובטח לנו שלמעט השדרה אין בדג עצמות, בפועל נתקענו עם כמה קוצים חדים, אנו יכולים להתמודד עם מציאות מורכבת בה רע וטוב משמשים בערבוביה, אבל כדאי לדייק בנתונים. הדג הונח על מחית טעימה של תפוחי אדמה ושום. ומעליה הייתה סלסת עגבניות בחומץ בלסמי (90 ₪) העיקרית השנייה שהוזמנה הייתה סלמון חלוט במיץ תפוחים וארל גריי, לאחר המתנה של מספר דקות נאמר לנו שהמנה לא קיימת, שכן הישראלים אינם אוהבים דגים מכובסים, חבל הקונספט נראה מפתה. התפשרנו על פילה בורי עם פירורים סגולים על מצע של ריזוטו אפונה ווינגרט גזר (96 ₪).

הפירורים הסגולים נוצרים מערבוב של פתיתי לחם עם סלק מיובש היו רעיון נחמד.

שתי המנות היו מעולות, אני אהבתי יותר את פילה הבורי ובמיוחד נהניתי מהריזוטו אפונה שהיה עשוי למופת, אך גם חובבי התיבול יהנו מהתיבול של הבורמונדי. גם בריזוטו נתקלנו בטעם המודגש של הפרמזן.



אחרי מנות ראשונות ועיקריות עתירות בריאות החלטנו להתפרע בקינוחים והזמנו מנה שתוארה ככף מוס ותומחרה בצניעות (12 ₪). חשבנו לתומנו שבמקום של בריאות זו כמות השוקולד שמקבלים. בפועל מדובר במצקת גדושת שוקולד איכותי ועשיר מנה טעימה ונדיבה. הקינוח הנוסף היה בננות מקורמלות תחת מעטה של מרנג וקרם ריבת חלב נחו להם מספר פרוסות בננה מקורמלות (38 ₪) - לא ידענו שכל כך כיף להיות בריא לכו ותהנו.

המסעדה מציעה מבחר רחב של מנות ראשונות, פסטות ודגים טריים כשלנוחיות הסועדים מצויינים הערכים התזונתיים לצד כל מנה בתפריט. במקום ישנה אפשרות לערוך אירועים קטנים כמו אירוסין, שבע ברכות ושאר שמחות עד ל-100 איש.

מסעדת בריבה, נמל תל אביב. כשר חלבי בהשגחת הרבנות תל אביב.