ארגון "עצת נפש" המסייע לבני נוער וצעירים בהתמודדויותיהם בנושאים כשמירת הברית, נטיות הומוסקסואליות ואובססיות מיניות, ציין השבוע עשור להקמתו. בכנס ההצדעה שהתקיים ביום שני האחרון במכון לנדר בירושלים, השתתפו מחנכים ואנשי ציבור, פסיכולוגים ורבנים. הכנס הוקדש לזכרו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל שהיה אחד מתומכי הארגון, בו השתתפו הרב שלמה אבינר, הרב אביחי קצין, הרב יהושע שפירא והרב אורי שרקי.

ב"עצת נפש" מתנדבים כיום כחמישים פעילים, חלקם משמשים כסייעים בקו הסיוע הטלפוני שהארגון מפעיל. הסייעים חלקם בעלי רקע מקצועי, הם גברים בגילאי 27-40, שעברו הכשרה המייעדת אותם לעבודה בקו הסיוע, על ידי פסיכולוגים ואנשי מקצוע מנוסים בתחום, במשך השנים התנדבו בארגון כ-200 פעילים. עפ"י "עצת נפש", הארגון מסייע לכ-10,000 מתמודדים בשנה, היוצרים קשר עם הארגון באמצעות אתר האינטרנט וקו הסיוע הטלפוני, כשהארגון מדווח על אלפי כניסות חודשיות לאתר.

הרב שלמה אבינר, רב היישוב בית אל וראש ישיבת "עטרת כהנים" המזוהה עם "עצת נפש" ונמנה על מקימיו, אמר באירוע ההצדעה כי "אנחנו נותנים אמון באלו שלא נמצאים כאן, והם לוחמים כדי לצאת מזה, מאבקים קשים של שנה, שנתיים ויותר. לפעמים הם נשברים באמצע ונופלים וקמים ונופלים ושוב קמים, אי אפשר להעריך את תעצומות הנפש שלהם, צריך לקום בפניהם. אני פוגש אנשים שאומרים לי שהיה קשה, היה נורא קשה אבל היה כדאי".

יו"ר הארגון, צביקה דנטלסקי, בחר להצטנע ולהדגיש דווקא את חשיבותו של הפונה בתהליך השיקום. "כשאדם פונה אלינו ומבקש לחולל שנוי בחייו, הוא מבקש מאיתנו להיות שותפים בצמיחה שלו. אנחנו רק יכולים לשתף מהניסיון הרב שצברנו, להקשיב ולהביע אמפטיה, אך בסופו של דבר, את עיקר העבודה עושה הפונה. אנחנו רק עוזרים לו לעבד הקרקע הבריאה שבתוכו, והוא מצמיח ממנה את השתיל החדש", אמר דנטלסקי.

"זכינו לסייע לאלפי בני נוער למצוא אוזן קשבת ומזור לנפשם, זכינו להיות שותפים למאות מתמודדים בחיזוק שלום הבית שלהם, זכינו ללוות מעל למאה מתמודדים שזכו להקים בית בישראל, המספרים כי הם בעלי משפחות מאושרות", הוסיף דנטלסקי וקרא לכל המסתייעים ב"עצת נפש" לחלוק עם הארגון את הצלחתם בהתמודדויות השונות.