יוזמה חדשה מבקשת מהגולשים להחרים את ענקית החיפוש "גוגל". הסיבה לחרם נעוצה בתמיכתה הגלויה של גוגל במצד הגאווה שעתיד להתקיים מחר (ו) בתל אביב. נראה כי על אף שהחברה המסחרית מסרבת לנקוט עמדה ביחס למרבית הנושאים העומדים על סדר היום העולמי, בנושאי הגאווה היא יוצאת מגדרה.

מפניות גולשים שהגיעו לידי כיפה עולה מורת רוח באשר להתנהלותה של החברה בנושא. "אינני יודע מה מקובל בעולם", כותב יאיר, "אך בישראל ישנה חברה שמרנית שאיננה נוחה עם התמיכה הגלויה של החברה, כשהנושא רחוק מלהיות בקונצנזוס. על "גוגל" להבין שיש לא מעט גולשים בישראל שלא מרוצים מהתנהלותה בנושא, במיוחד מקרב הקהילה הדתית. על אף האידיאולוגיה, מדובר בחברה מסחרית וככזו ראוי שתתחשב בכלל רגשות לקוחותיה".

בימים האחרונים מופצת, בדואר האלקטרוני ובפורומים, עצומה הקוראת "להפסיק לגלוש בגוגל". "חברת גוגל עומדת מאחורי מצעד הגאווה, זו בושה שחברה ציבורית מתעלמת מכלל ציבור הגולשים שלה ומעניקה תמיכה בנושא כל כך שנוי במחלוקת", כתבו יוזמי העצומה. "לא צריך לשנוא הומואים כדי להבין שהחברה הזו משתלטת על החיים שלנו וכעת רוצה לקבוע מה הנורמות המוסריות שאנחנו נחיה בהם. הגיע הזמן שנדע לפגוע בכיס של החברות שפוגעות בנו".



זו לא הפעם הראשונה בה מתגייסים גולשים דתיים למחאה מקוונת נגד חברות אינטרנט. ב-2006 קרא הרב יגאל ללום לגולשים הדתיים להחרים את אתר "וואלה", מסיבות של תוכן לא-צנוע ובעקבות מעורבות פוליטית. הרב ללום הציע לגולשים להחרים את שירות הדואר-האלקטרוני של האתר: "אתר "וואלה" מלוכלך מכל הבחינות: גם פרסומות ותכנים שמשחיתים את הנפש של כל גולש, וגם הרבה הרבה עלילות והכפשות, השמצה והסתה כנגד אוהבי התורה והארץ זה מתסכל, זה מקומם". מעל דפי העלון "עולם קטן", הציע הרב ללום לפתוח חשבון דואר-אלקטרוני באתרים אחרים.

הלך רוח המאפיין את החברה

נראה כי לא מדובר במקרים אקראיים, אלא בכוונת מכוון ובהלך רוח המאפיין את החברה. בפוסט שפורסם בבלוג הרשמי של גוגל, הביע סרגיי ברין, אחד משני מייסדי החברה, תמיכה פומבית ונחרצת בנישואים חד-מיניים בקליפורניה. "למרות שאנו מבינים את העמדות הננקטות משני צידי המתרס, בסופו של יום, סוגיית נישואי הומוסקסואלים הנה סוגיה של שוויון. אנחנו מקווים כי הבוחרים בקליפורניה יצביעו נגד הצעת החוק - איננו יכולים לבטל את זכותם הבסיסית של בני אדם להתחתן עם האדם שאותו הם אוהבים, תהא זהותם המינית אשר תהא", כתב.

מחברת "גוגל ישראל" נמסר בתגובה כי "גוגל מעודדת סביבת עבודה מגוונת ורואה בכך חלק בלתי נפרד מתרבות החברה. גוגל מאמינה כי מגוון רחב ישל נסיונות, תפיסות עולם וכשרונות מביאים לחדשנות אינסופית. מסיבה זו אנו תומכים בקבוצות שונות של קבוצות עובדים כמו נשים מהנדסות, הקהילה ההומו לסבית ועוד".