רבבות בני אדם ובהם תלמידיו וקרובי משפחתו, השתתפו הלילה במסע הלוויה של הרב מרדכי אליהו זצ"ל. ההמונים התכנסו בבית הכנסת "היכל יעקב" אשר בשכונת קריית משה בירושלים, תחת אבטחה של 250 שוטרים, משם יצא מסע הלוויה אל הר המנוחות. הראשון לציון, הרב מרדכי אליהו, ייקבר בסמוך לקבר החיד"א.

הרבנים הראשיים, הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר, ספדו לרב אליהו, כמו גם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. חברי כנסת ושרים לצד רבנים בעולם החרדי, הצטופפו ברחבת בית הכנסת כדי לשאת דברים. בין הנוכחים: ראש לשכתו של הרב אליהו, הרב שמואל זעפרני, המקובל הרב יעקב עדס, הרב בניהו שמואלי והרב שלום ארוש.

צוואה אישית שלא אשכח

הרב הראשי האשכנזי, הרב יונה מצגר, סיפר בהתרגשות על פגישתו הראשונה עם הרב אליהו, בהיותו רב צעיר. הרב מצגר הדגיש בדבריו כי הרב אליהו היה אדם המסוגל לדבר עם גדולי תורה וצעירים - כאחד. הוא אף הוסיף וסיפר אודות התעניינותו של הרב אליהו במצבו של יונתן פולארד, הנמצא במאסר בארה"ב.

"בתפקידי זכיתי לגלות שהרב אליהו מחבר את עם ישראל", ספד לו ראש העיר ירושלים, ניר ברקת. "כולם נמצאים כאן הערב: ספרדים ואשכנזים, חרדים וממלכתיים. כשביקרתי אותו בבית החולים, אמר לי הרב: "תשמרו על ירושלים". זו מבחינתי צוואה אישית, שלא אשכח", אמר.

אבחנות חדות ועצות חכמות

בהודעת אבל מיוחדת שפרסם הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאמר כי "הרב אליהו היה מנהיג רוחני ראשון במעלה של הציונות הדתית, חסיד נאמן של עמנו, אשר תמיד שילב דברי תורה, אבחנות חדות ועצות חכמות".

מוקדם יותר הערב נשא ראובן ריבלין, יו"ר הכנסת, דברים לזכרו של הרב אליהו במליאת הכנסת: "הרב אליהו היה מאותם יחידי סגולה, שתורתם היא כעמוד אש לרבים. ידענותו, חריפותו, בקיאותו ונועם הליכותיו, הפכו אותו לאישיות רוחנית יוצאת דופן, שרבבות שיחרו לפתחה". יו"ר הכנסת הוסיף ואמר כי "הרב אליהו היה מעמודי התווך של הציונות הדתית בדור הזה. מעמדו המיוחד ומנהיגותו הבלתי מעורערת בקרב חוגים רבים מותירים כעת, אחרי לכתו, חלל גדול. הרב אליהו ייזכר כמי שהטביע חותם רוחני עמוק על רבדים רחבים של הציבוריות הישראלית".