"רובם המוחלט של מורי החמ"ד מתנדב למען הקשר עם התלמידים בחופש הגדול", כך אומר ראש מנהל החינוך הדתי (חמ"ד) הנכנס, אברהם ליפשיץ, בשיחה עם אתר כיפה ובעקבות הדיווח כי קבוצה ממורי החמ"ד מתנגדת לשלילת החופשה באמצעות פניית רשמית אל יו"ר האגף לאיגוד מקצועי במשרד החינוך.

 

כזכור, בכנס מנהלים וראשי מוסדות של מרכז ישיבות בני עקיבא שהתקיים באחרונה, הציג ליפשיץ את כוונתו לקיים פעילות חינוכית בבתי הספר במהלך החופש הגדול. פנייתו של ליפשיץ התקבלה בהרמת גבה בקרב קבוצה של מורי החמ"ד. "אני מקבל מאות פניות ממנהלים, מפקחים, מורים ותלמידים. כולם נרגשים ושמחים לאור תוכניות ההתנדבות שמציעים בתי הספר בחמ"ד", אומר ליפשיץ. "לא חשבנו שנגיע לכאלו מימדים, יש רצון רב, מצד כולם, לחבור לעשייה מתוך רצון להעניק את מיטב החינוך לתלמידים ולתלמידות, גם במהלך החופש הגדול", הוסיף.

 

ראש מנהל החמ"ד הנכנס מציין כי "ההרשמות לפעילויות שיזמנו - מלאות עד אפס מקום. לדוגמה, הצענו לתלמידי הישיבות התיכוניות תוכנית ייחודית לגדנ"ע בחופש הגדול". בהתייחס לטענות שהעלתה קבוצת מורי החמ"ד ביחס לפגיעה בזכותם לחופשה שנתית, כמו גם לטענות החוקיות בנוגע לאבטחת התלמידים וביטוחם האישי לאורך תקופת חופשת הקיץ, אומר ליפשיץ כי הטיעונים אינם נכונים עובדתית: "מבלי להיכנס לנימוקים החוקיים, מדובר בטיעונים שקריים. הכל מוסדר ומאורגן ורובם המוחלט של מורי החמ"ד מעוניין להתנדב ולשמור על קשר עם התלמידים לאורך הקיץ".

 

"מורי החמ"ד הם ה'טייגרים' של מערכת החינוך הישראלית", מציין ליפשיץ ומזכיר כי הצעתו, ככל היוזמות שהועלו לסדר היום הציבורי, "מבוססות לחלוטין על רצונם הטוב של המורים, בהתנדבות מלאה. את הרוח הגדולה הזו, אף גורם אינטרסנטי לא יוכל לעצור".