העיתונאית והסופרת אמונה אלון, גיסתו של הרב מוטי אלון, מתייחסת בראיון מורחב ב"ידיעות אחרונות" להשלכות הפרשה שזעזעה את הציבור הדתי-לאומי. אלון תוקפת חזיתית את חברי פורום "תקנה" ומאשימה אותם בהוצאה להורג של הרב: "ספק גדול אם הרב מוטי עבר איזושהי עבירה, אבל הם בוודאות עברו עבירה. כל המלבין פני חברו ברבים, כאילו שופך דמים. שתיים-שלוש דמויות אינטרסנטיות שלא אנקוב בשמותיהן, העלילו עלילה ושכנעו את יתר חברי הפורום שהרב מוטי מסוכן".

כזכור לפני מספר חודשים האשימו חברי פורום תקנה את הרב אלון ב"מעשים המנוגדים לערכי המוסר והקדושה". לדבריהם הרב אלון הפר את הסיכום שנערך עימו במסגרתו אמור היה לחדול מעיסוק חינוכי-ציבורי ולכן נאלץ הפורום לפרסם את האשמות נגדו. הרב אלון מצידו סרב להתייחס באופן ישיר להאשמות נגדו, וציין כי הוא מקבל את הייסורים באהבה.



"הוא רוצה לשתוק", היא אומרת על הרב אלון ומתייצבת בעצמה בחזית התקשורת. בדבריה, חושפת אלון כי חלק מחברי פורום "תקנה" יצרו קשר באחרונה עם הרב אלון והציעו כי יחזור ויעביר שיעורים לקהל תלמידיו. "חברי פורום התקשרו אליו ואמרו לו תתחיל לתת שוב שיעורים. אומרים לו את זה בטלפון, אבל פוחדים להגיד בקול רם, כי זה פורום שמטיל מורא בין הרבנים. לא יכולתי לשאת את זה שאיש לא התייצב ציבורית ואמר: תשמעו, נעשה עוול לרב אלון", מאשימה אלון.

"פורום תקנה מתפקד כמין משמרת צניעות, שמשמרות הצניעות של החרדים מחווירים לידה", היא מוסיפה ומבקרת את הגבלות הפורום שאסרו על הרב אלון להעביר שיעורים בציבור: "ארבע שנים מנעו מהציבור את התורה שלו. השיעורים שהוא נותן עכשיו כנראה עוררו אותם ("פורום תקנה" - י.א) מחדש, והם שוב התחילו לפרסם נגדו דברים, בניגוד למה שאמרו בהתחלה על כך שהם סיימו את תפקידם לגביו. הם הרי הזהירו את הציבור, מה הם רוצים עכשיו?".

"נראה לי שהם קיבלו על עצמם לפעול כשלוש רשויות - מחוקקת, שופטת ומבצעת - מבלי שיש להם סמכות או כלים להיות אפילו אחת מהרשויות האלה. הם קבעו לרב מוטי עובדה: אתה מסוכן, אתה תפסיק להעביר שיעורים!. למה? הציבור של הציונות הדתית הוא חלק מן המדינה, בגלל שיש לנו כיפות על הראש אנחנו צריכים לעשות לעצמנו דין נפרד? זו דמוקרטיה? זו מדינה מתוקנת? הם הוציאו גזר דין מוות, והם ביצעו את גזר הדין הזה", אמרה.

"אני חושבת שמההתחלה ועד הסוף כל דברי הפורום טעונים בדיקה. אני לא מקבלת שום דבר ממה שהם אמרו, משום שהאופן שבו הם הגיעו למסקנות הוא חובבני להחריד", מדגישה אלון ומציינת כי מבחינת המשפחה "אנחנו מתמקדים עכשיו רק בחיזוק הפנים-משפחתי שלנו".

בראיון המורחב, מתייחס אמונה אלון לרגע חשיפת הפרשה, שתפסה את אלון בהפתעה גמורה. "הרב מוטי ראה את זה בלי הכנה וחשב על אחד-עשר ילדיו. הוא ידע שכולם שומעים את זה, כל אחד במקום שלו, ושכולם חווים את התדהמה הזאת, שאבא שלהם כביכול עבריין מין נוראי", היא נזכרת, "הפרסום התבצע בצורה כזאת עמומה ומעורפלת, שזה נשמע כאילו מדובר בדברים הכי נוראיים שיכולים להיות. איך עושים דבר כזה לילדים שלו? להורים שלו?".

יהודית שילת, מנהלת פורום "תקנה", מסרה בתגובה בשם הפורום: "פורום תקנה אינו בא במקום החוק ורשויות אכיפתו, אלא נועד להוות השלמה להם, במקרים שבהם אין לרשויות אפשרות לפעול מסיבות שונות. אחד הקשיים המרכזיים במקרה הזה היה הבאת המקרה לטיפולה של המשטרה: המתלוננים שנחשפו בפנינו לא רצו להתלונן במשטרה. היועץ המשפטי לממשלה הבהיר לנו כי אין דרך להתמודד עם התלונות במישור הפלילי ולכן אישר לפורום להמשיך בפעילותו בעניין. משלא נותרה ברירה אחרת, פורסמו הדברים, על מנת למנוע פגיעות נוספות".