ישיבת "אור עציון" תנסה הערב (ה) להפיח רוח חדשה במושג ה"ממלכתיות", חיזוק הקשר בין הציבור הדתי לאומי לבין המדינה, במסגרת יום עיון לבני נוער. בשיחה עם מארגני האירוע ניתן לחוש ברוחות מלחמה של ממש. מלחמה בין הציונות הדתית הקלאסית לבין התרחבות תופעת נוער הגבעות בקרב תלמידי הישיבות התיכוניות.

"אנו רוצים להבהיר שלהיות ממלכתי זו לא דרך אמצע, זו לא כניעה בפני איזה יצור ששמו מדינה, אלא זוהי החלטה מודעת וגאה, מתוך אמונה שזוהי דרך התורה, שקיום מדינת ישראל היא מצווה ממצוותיה", אומר נפתלי קנדלר מנכ"ל הישיבה. "אנו רוצים לומר את הדברים הללו, דווקא עכשיו כשקיימת סכנה וקרע בקרבנו, לא נאפשר לקרע הזה להתרחב. הרב חיים דרוקמן, ראש הישיבה, מדגיש: יש לאחד את כל חלקי הציונות הדתית ולומר בקול ברור: הציבור הציוני דתי ובתוכו הנוער הדתי, ברובו הגדול, מזדהה עם ערכה הגדול של מדינת ישראל".

הרב מנחם מן, ר"מ בישיבה ואחד ממארגני הכנס, טוען כי דווקא עכשיו חשוב לחזק את התדמית ה"ממלכתית". לדברי הממלכתיות איבדה הרבה ממעמדה בציבור. "הציבור הדתי לאומי טרם השכיל לברר מתוך עומקה של תורה את יחסו למדינה. כעת אנחנו נמצאים בנקודת זמן המתאימה יותר לבחינת הסוגיה בצורה באופן משמעותי יותר", אמר.

הרב מן, בעצמו מגורש מהיישוב נצרים, מדגיש את החיבור האישי שלו לסוגיית האמונה במדינה. "למרות השבר הגדול שחוויתי, והאכזבה מהתנהלות הממשלה בתקופת ההתנתקות, אני ממשיך להאמין במדינת ישראל ובצה"ל", הוא מספר. "אני מקווה שגם אחרים, יוכלו להבין שהקשר שלנו למדינת ישראל אינו תלוי בדבר, בוודאי לא בהחלטה אומללה, כזו או אחרת של איזו ממשלה. הגירוש חיזק את התחושה שלי, שהאהבה שלי למדינת ישראל אינה תלויה בדבר", אמר.